معماری

نرم‌افزار خزانه‌داری دیدگاه، ابزاری برای کنترل نقدینگی در کسب و کارها

مدیریت و کنترل وجوه نقد، اخذ گزارشات کنترلی و مدیریتی، ثبت کلیه عملیات مرتبط با صندوق‌ها، تنخواه‌ها، حساب‌های بانکی، ضمانت‌نامه‌ها و تسهیلات از کارکردهای نرم‌افزار خزانه‌داری دیدگاه است.

نرم‌افزار خزانه‌داری و مدیریت نظام بودجه سازمان

خزانه داری، به عنوان یکی از ارکان اساسی و بسیار مهم که نقش حیاتی آن برای آحاد جامعه مهجور مانده است، جایگاه ویژه  این نرم‌افزار را می‌توان در مدیریت نظام بودجه و ساختار مالی جامعه و حاکمیت دارایی که در آن پول یا فلزات گران بها مانند طلا، الماس و… نگهداری می شود دانست. خزانه‌‌داری فعالیتی است که در آن منابع مالی و نقدینگی یک سازمان مدیریت می‌شود و  سهم بزرگی از حسابداری در کسب و کارهای مختلف و مدیریت دریافت‌ها و پرداخت‌ها به آن اختصاص می‌یابد.

مدیریت موفق نقدینگی و پرداخت‌های برنامه‌ریزی شده

یکی از مهم ترین نگرانی‌های مدیران مالی، بروز مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی و وجوه نقد است به عبارتی کنترل و نظارت بر گردش وجوه نقد و نقدینگی سازمان از جمله مهمترین و پراهمیت‌ترین موضوعات موجود در شرکت‌ها و سازمان‌هاست. استفاده کارآمد از نقدینگی و پرهیز از بروز مشکلات ناشی از کمبود وجوه نقد دغدغه‌ای است که مسئولین مالی سازمان‌ها و موسسات اقتصادی را همواره به خود مشغول کرده است؛ به همین خاطر است که کنترل و نظارت بر گردش وجوه نقد در موسسات یادشده، اهمیت ویژه‌ای دارد.

تجربیات متعدد رویدادهای اقتصادی و بحران‌های بانکی نشان می‌دهد   مدیریت شایسته‌ وجوه نقد و پرداخت‌های برنامه‌ریزی شده دو عامل مهمی بوده‌اند که در اثر سوء مدیریت درست نقدینگی، این بحران‌ها و شکست‌ها را به دنبال داشته‌اند.

وجوه نقد و جریان آن در سازمان به منزله شریان حیاتی است که همواره در معرض خطر سوء‌استفاده است. امکان دسترسی و استفاده آسان از وجوه نقدبر جذابیت این عنصر مالی  در سازمان‌ها افزوده است. مجموع این مطلوبیت‌ها و نیازهای سازمانی، کنترل مکانیزه وجوه نقد و احساس نیاز به وجود یک سیستم کارآمد، شفاف و مطمئن را در کسب‌وکارهای مختلف دوچندان می‌کند.

نرم‌افزار خزانه‌داری دیدگاه و رفع دغدغه مدیران در کنترل نقدینگی

وجه نقد سیال‌ترین دارائی و وسیله مبادلات بوده که عبارت است از موجودی نقد و سپرده‌های دیداری که به دلیل ویژگی خاص خود در سهولت جابجائی و مطلوبیت همگانی و قرار گرفتن در معرض خطر اختلاس و سوء‌استفاده، مدیریت و کنترل وجوه نقد در هر سازمان ضروری است. اعمال کنترل‌های لازم و اخذ گزارشات کنترلی و مدیریتی و ثبت کلیه عملیات مرتبط با صندوق‌ها، تنخواه‌ها، حساب‌های بانکی، ضمانت‌نامه‌ها و تسهیلات بانکی از کارکردهای نرم‌افزارخزانه‌داری در یک ساختار سازمانی است.
خزانه داری به عنوان یکی از واحدهای برجسته و مؤثر در امور دخل و خرج محسوب می‌شود. این واحد علاوه بر تمرکز و پرداخت وجوه، وظیفه هماهنگ‌کننده دریافت‌ها و پرداخت‌ها را از نظر زمانی با برقراری مجموعه‌ای از کنترل‌های مالی را بر عهده دارد و نقش قابل ملاحظه‌ای نیز در تنظیم امور ایفا می‌کند. این نرم‌افزار همچنین از طریق برنامه‌ریزی برای تامین نیازمندی‌های آتی به وجوه نقد و تعیین برنامه منابع و مصارف، دغدغه مدیران در کنترل نقدینگی و تعهدات سازمان را برطرف می‌کند.

مدیریت دریافت و پرداخت در بخش خصوصی و دولتی

کاربرد مهم نرم‌افزار خزانه‌داری مدیریت انواع دریافت و پرداخت است که با قابلیت‌های متنوع خود نیازهای انواع کسب ‌وکارهای بخش خصوصی (بازرگانی، تولیدی و خدماتی) را پوشش می‌دهد. مدیریت تنخواه‌گردان‌‌های شرکت و همچنین مدیریت تضامین نیز از طریق این نرم‌افزار قابل انجام است.

قابلیت‌های نرم‌افزار خزانه‌داری دیدگاه

نرم‌افزار خزانه‌داری مجموعه دیدگاه با استفاده از ارتباط با نرم‌افزار بودجه در زمان ثبت هرگونه رویداد دریافت و پرداخت، قابلیت کنترل رویداد با پیش‌بینی بودجه را دارد. این قابلیت بودجه و اعتبارات به گونه‌ای است که حتی می‌توان مصارف مرتبط با مراکز هزینه و پروژه‌ها را نیز مدیریت کرد.

درخواست دموی نرم‌افزار خزانه‌داری دیدگاه

درباره ی اعظم راستی

اعظم راستی خبرنگار و کارشناس روابط عمومی است که بیش از ده سال سابقه مطبوعاتی در رسانه‌های مختلف کشور دارد.

همچنین ببینید

اهمیت مکانیزه کردن فرآیند مالی حسابداری چیست؟

یکی از فرآیندهای مهم در سازمان‌ها و شرکت‌ها فرآیند مالی حسابداری است که ابعاد گسترده‌ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 18 = 23