معماری

نرم‌افزارهای مالی دیدگاه؛ راهکاری مطمئن برای پیاده‌سازی اتوماسیون جامع مالی

شرکت چارگون با تمرکز بر نیازهای سازمان‌های بزرگ و کوچک در حوزه مالی تلاش کرده است تا با ارائه نرم‌افزارهای مالی دیدگاه  از سطح ارائه‌کننده نرم‌افزار  فراتر رود و با رویکردهایی خلاقانه به مشاوری مطمئن برای پیاده‌سازی اتوماسیون جامع مالی در کسب و کارهای مختلف، بدل شود.

مجموعه نرم‌افزارهای مالی دیدگاه با ایجاد بستری یکپارچه کلیه فرآیندهای امور مالی سازمان‌ها را پوشش می‌دهد. از آنجا که حفاظت از اطلاعات محرمانه سازمانی، جزئیات اطلاعات مالی و عدم داده‌سازی در این حوزه از جمله موارد حیاتی برای ادامه بقا و موفقیت هر سازمان است، چارگون تلاش کرده تا در راهکار مالی بر افزایش امنیت و شفافیت نرم‌افزارها را کاملا تضمین کند. در راهکار مالی دیدگاه، امکانات گسترده‌ای برای پوشش تبادل اطلاعات میان عملیات تخصصی با سیستم‌های مالی و سایر سیستم‌های پردازش تراکنش (TPS) سازمان‌ها در دسترس است.

نرم‌افزار خزانه‌داری

کاربرد مهم نرم‌افزار خزانه‌داری مدیریت انواع دریافت و پرداخت است که با قابلیت‌های متنوع خود نیازهای انواع کسب‌وکارهای بخش خصوصی (بازرگانی، تولیدی و خدماتی) را پوشش می‌دهد. مدیریت تنخواه گردان‌‌های شرکت و همچنین مدیریت تضامین نیز از طریق این نرم‌افزار قابل انجام است.

کارکردهای این نرم‌افزار عبارتند از:

از طریق نرم‌افزار خزانه‌داری، با استفاده از ارتباط با نرم‌افزار بودجه در زمان ثبت هرگونه رویداد دریافت و پرداخت، قابلیت کنترل رویداد با پیش‌بینی بودجه ایجاد شده است. این قابلیت به نحوی‌ست که حتی می‌توان مصارف مرتبط با مراکز هزینه و پروژه‌ها را نیز مدیریت کرد.

نرم‌افزار حسابداری مالی دیدگاه  با دو کارکرد شرکتی و دولتی

نرم‌افزار حسابداری شرکتی دیدگاه به طور پویایی طراحی شده که هرگونه ساختار کدینگ حسابداری مورد نیاز بخش خصوصی را بتوان در آن سیستم پیاده‌سازی کرد و محدودیتی از لحاظ سطوح حساب در جهت پاسخگویی به نیازهای متنوع بخش خصوصی در این سیستم وجود ندارد.

از امکانات این نرم‌افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توانایی پیاده‌سازی هرگونه ساختار کدینگ مورد نیاز
  • مدیریت حسابداری شرکت‌ها و شعب زیر مجموعه
  • امکان تهیه صورت‌های مالی
  • امکان صدور اسناد تسهیم هزینه
  • امکان دریافت سند اتوماتیک از نرم‌افزارهای مجموعه دیدگاه و حتی نرم‌افزارهای خارج از آن
  • امکان کنترل محدوده دسترسی حتی بر روی سند حسابداری

نرم‌افزار حسابداری شرکتی با استفاده از امکان صدور اسناد تسهیم هزینه، این مزیت را ایجاد می‌کند که شرکت بتواند فرمول‌های مربوط به تسهیم هزینه‌ها را یکبار در سیستم تعریف کند و به دفعات از آنها در راستای تسهیم هزینه‌ها و رسیدن به بهای تمام شده فعالیت‌ها استفاده نماید. همچنین با استفاده از نوع ارتباطی که نرم‌افزار حسابداری شرکتی با سایر نرم‌افزارها برقرار می‌کند، فعالیت کارشناس مالی از حالت اپراتور به حالت کنترل و تحلیل مالی تغییر می‌کند و بدلیل استفاده از ابزار سند اتوماتیک، مسئولیت دیتا اینتری حذف شده و کارشناسان مالی صرفا تحلیل و کنترل مالی را انجام می‌دهند.

نرم‌افزار حسابداری مالی دولتی (تعهدی)

این نرم‌افزار منطبق بر آخرین تغییرات وزارت دارایی طراحی شده است و همه گزارشات را مطابق استانداردهای حسابداری تعهدی و پروتکل‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه می‌کند. پیاده‌سازی نرم‌افزار حسابداری مالی دیدگاه به نحوی انجام شده که تغییرات دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های تعهدی ابلاغی آینده از طرف وزارت دارایی نیز، بدون نیاز به برنامه‌نویسی و در کمترین زمان ممکن به سادگی توسط مدیر سیستم و در داخل سازمان قابل اعمال در نرم‌افزار است.

امکانات  شاخص سیستم حسابداری دولتی دیدگاه عبارتند از:

  • ثبت سند اتوماتیک منطبق بر دستورالعمل‌های حسابداری تعهدی دارایی
  • امکان نگهداری ساختار کدینگ حسابداری براساس سال‌های مختلف
  • اخذ صورت مغایرت بانکی به صورت اتوماتیک
  • گزارشات عملکرد (تفریغ بودجه) و صورت مقایسه بودجه و عملکرد
  • صورت‌های مالی (صورت وضعیت مالی و صورت تغییرات در وضعیت مالی)
  • امکان ارائه گزارشات سنا و سناما
  • امکان ارائه گزارشات بدهی مطالبات
  • پوشش دهی و مدیریت بهینه دوره متمم

امکان دریافت سند اتوماتیک از سیستم‌های اعتبارات، حقوق و دستمزد و اموال و انبار، از مزایای سیستم حسابداری مالی چارگون است. این نرم‌افزار با صدور سند اتوماتیک حسابداری باعث تسریع و بالا رفتن دقت سازمان در ثبت اسناد حقوق دستمزد، اموال، انبار و اعتبارات می‌شود و صرفه‌جویی در زمان و کاهش خطا در ثبت و مدیریت اسناد مالی را به ارمغان می‌آورد.
مزیت دیگر سیستم حسابداری تعهدی نرم‌افزاری دیدگاه، پویا بودن سیستم به معنی حذف وابستگی سازمان به شرکت ارائه دهنده نرم‌افزار در زمینه اعمال تغییرات پروتکل تعهدی است به نحوی که گزارشات سنا و سناما و ارائه گزارشات قانونی مطابق با آیین‌نامه‌های وزارت دارایی قابل بروررسانی است.

نرم‌افزار قراردادها

مدیریت تمام مراحل فرآیندهای مرتبط با تهیه قراردادهای هزینه‌ای و درآمدی از مرحله تهیه پیش نویس اولیه تا تسویه حساب کامل قرارداد موضوع کار نرم‌افزار قراردادها ست. ثبت و پیگیری و نگهداری سابقه تغییرات قرارداد، کنترل تعدادی و مالی قراردادهای عقد شده و همچنین نظارت بر پیشرفت اجرای مفاد قرارداد از بارزترین امکانات این سیستم است.

امکانات نرم‌افزار قراردادهادر نرم‌افزارهای مالی دیدگاه عبارت است از:

  • امکان ثبت قراردادهای مرتبط باهم
  • امکان ثبت قراردادهای مرتبط با پروژه
  • مدیریت تمامی جزئیات مالی مرتبط با قرارداد
  • مدیریت دسترسی بر فیلدهای اطلاعاتی حتی در نسخ چاپی قرارداد
  • امکان ارائه گزارشات نموداری و مقایسه‌ای
  • امکان ارسال یادآور براساس تاریخ‌ اختتام قرارداد، سررسید تضامین و مراحل پرداخت
  • امکان ثبت هزینه‌های مرتبط با قرارداد

نرم‌افزار قراردادها در بین‌ نرم‌افزارهای مالی دیدگاه استفاده از امکان ارتباط با سیستم اعتبارات، فرآیندهای مالی مرتبط با یک قرارداد اعم از تعهد قرارداد و همچنین تامین اعتبار صورت وضعیت، را پشتیبانی می‌کند و در این راستا جهت پوشش‌دهی به فرآیندهای مالی سازمان‌های دولتی کاربردی و مفید است. از سوی دیگر با امکان ارتباط با نرم‌افزار خزانه‌داری، فرآیندهای مالی مرتبط با یک قرارداد جهت پوشش‌دهی به فرآیندهای بخش خصوصی نیز از طریق این نرم‌افزار قابل مدیریت است.

نرم افزار بودجه و اعتبارات

نرم‌افزار بودجه‌ ریزی و اعتبارات دیدگاه، امکان ثبت عملیات بودجه و اعتبارات سازمان و امکان کنترل انحرافات احتمالی از سقف‌های بودجه‌ای سازمان را فراهم می‌کند و مطابق با نیازها و برنامه‌ریزی ‌های مدیران در سازمان‌های مختلف قابل انعطاف است.

امکانات شاخص نرم افزار بودجه و اعتبارات

  • تعریف رویدادهای بودجه‌ و اعتبارات مطابق با شرایط سازمان
  • عدم محدودیت بر روی عنوان و تعداد رویداد‌های بودجه‌ای واعتباراتی
  • امکان پیاده‌سازی انواع فرآیندهای مربوط به تجمیع اسناد حسابداری
  • عدم محدودیت در عنوان و تعداد پارامترها و موجودیت‌های مورد نیاز برای ثبت عملیات
  • امکان تفکیک فرآیند بودجه‌ریزی و اعتبارات نسبت به واحدهای سازمانی یا زیرمجموعه‌های مرتبط
  • ابزار گزارش‌ساز قدرتمند و ارائه گزارشات متنوع با توجه به داینامیک بودن پارامترها

نرم‌افزار بودجه و اعتبارات دیدگاه این امکان را به سازمان‌ها و دستگاه‌ها می‌دهد که بتوانند تنخواه‌های مربوط به عاملین ذیحساب را بسادگی مدیریت کرده و در ادامه فرآیندهای خود با استفاده از امکان صدور سند اتوماتیک، اسناد مربوط به رویدادهای اعتباراتی را به نرم‌افزار حسابداری به صورت خودکار ارسال کنند. همچنین با امکان مدیریت دسترسی بر روی پایین‌ترین سطح داده‌ها، امنیت اطلاعات را برای افراد و واحدهای مختلف سازمان امکان‌پذیر می‌کند.

درباره ی اعظم راستی

اعظم راستی خبرنگار و کارشناس روابط عمومی است که بیش از ده سال سابقه مطبوعاتی در رسانه‌های مختلف کشور دارد.

همچنین ببینید

اهمیت مکانیزه کردن فرآیند مالی حسابداری چیست؟

یکی از فرآیندهای مهم در سازمان‌ها و شرکت‌ها فرآیند مالی حسابداری است که ابعاد گسترده‌ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

30 − 22 =