معماری
برگزاری کارگاه آموزشی جلسات موثر در هفتمین گردهمایی سالانه چارگون
برگزاری کارگاه آموزشی جلسات موثر در هفتمین گردهمایی سالانه چارگون

برگزاری کارگاه آموزشی جلسات موثر در هفتمین گردهمایی سالانه چارگون

کارگاه آموزشی «جلسات موثر» با هدف ارائه راهکارهایی برای برگزاری یک جلسه پر سود و تثبیت سرآمدی سازمان در حاشیه هفتمین گردهمایی سالانه چارگون، برگزار می‌شود.

برگزاری بهینه جلسات، بخشی مهم و تاثیرگذار از کارهای یک سازمان است که در اتخاذ تصمیمات کلیدی و سرنوشت‌ساز و تحقق اهداف عالی سازمان، نقشی انکارنشدنی دارند. جلسات یكی از پیچیده‌ترین فعالیت‌هایی است كه انجام می‌پذیرد و موفقیت و شكست آنها به تجزیه و تحلیل آنچه انجام شده و یا انجام نشده است، بستگی دارد.
در جریان برگزاری یک جلسه عواملی مانند ایجاد فضای تعاملی و تلاش برای برقراری ارتباط هر چه بهتر به شفاف‌سازی موضوع و رسیدن به نتایج مورد نظر از جلسه کمک می‌کند؛ ضمن اینکه تعیین هدف، زمان‌بندی، محدودسازی تعداد افراد حاضر، دقت در انتخاب آنها، نقش موثری در کارآمد بودن جلسه و بهینه‌سازی نتایج آن دارد.
عدم تمرکز و دقت در جزییات محتوای جلسه یکی از چالش‌های اصلی جلسات و از عمده‌ترین دلایل به نتیجه نرسیدن آنهاست.
نتایج یك بررسی كه در مجله وال‌استریت به چاپ رسیده است، نشان می‌دهد در نقاط مختلف جهان، مدیران عالی و میانی سازمان‌ها به‌طور متوسط در هفته حداقل 17 ساعت از وقت خود را در جلسات سپری می‌كنند. این در حالی است كه آنها اظهار می‌كنند تنها 56% از جلساتی كه در آن حضور داشتند مفید بوده و بیش از 25% جلسات غیرضروری بوده و می‌توانست از طریق مكالمه تلفنی یا ارسال یك یادداشت این كار انجام گیرد. باتوجه به این آمار و ارقام می‌توان اظهار كرد كه اگر جلسات زائد در سازمان‌ها حذف شوند، حداقل 25% از زمانی كه صرف جلسات می‌شوند، كاهش می‌یابد در نتیجه با برگزاری جلسات اثربخش می‌توان زمان صرف شده توسط مدیران در جلسات را از 17 ساعت در هفته به 10 ساعت كاهش داد.
در کارگاه آموزشی «جلسات موثر» که در حاشیه برگزاری هفتمین گردهمایی سالانه چارگون برپا می‌شود، راهکارهایی برای رقم زدن سرآمدی سازمان در کوتاهترین زمان ممکن ارائه خواهد شد.
مدرس این کارگاه در هفتمین گرهمایی سالانه چارگون، جناب آقای عماد قائنی- دکترای مدیریت منابع انسانی و از اعضای هیات مدیره شرکت تجربه شاپرک آبی است. از سوابق او می‌توان به برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌هایی با موضوع پرورش رهبران سازمانی اشاره کرد.
مباحث کارگاه جلسات موثر در هفتمین گردهمایی سالانه چارگون کمکی بزرگ برای ایجاد ساختاری منظم در جریان جلسات است که می‌تواند راهکاری موثر برای دستیابی به اهداف عالی سازمانها باشد.
شرکت‌کنندگان در کارگاه جلسات موثر هفتمین گردهمایی سالانه چارگون با یادگیری مهارت بیان نظرات توانمندی خود را برای بدست آوردن بهترین ایده‌ها افزایش خواهند داد و نهایتا خواهند توانست در جلسات سازمانی که درباره موضوعات چالشی و حساس برگزار می‌شود، موثرتر و موفق‌تر عمل کنند.

درباره ی اعظم راستی

اعظم راستی خبرنگار و کارشناس روابط عمومی است که بیش از ده سال سابقه مطبوعاتی در رسانه‌های مختلف کشور دارد.

همچنین ببینید

سازمان خلاق چیست؟

کارآمدی و بهره وری در استفاده از منابع سازمان بررسی موشکافانه نوآوری سازمانی و یافتن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 3 = 8