پرش به محتوای اصلی

فرآیندهای واحد منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی در ابعاد گوناگون از جذب تا بازنشستگی شامل روال‌های مفصل و پیچیده‌ای است که توسط سیستم‌های نرم‌افزاری تخصصی در قالب ERPها و نرم‌افزارهای سازمانی پوشش داده می‌شود. ولی هر کسب‌وکار بنابر ویژگی‌ها و کارکرد‌های اختصاصی خود در حوزه منابع انسانی فرآیندهایی دارد که به دلیل ویژه بودن نرم‌افزار تجاری برای آن موجود نیست و هزینه تولید نرم‌افزار هم برای هر شرکت یا سازمان مقرون به صرفه نیست.

پوشش فرآیندهای خاص منظوره منابع انسانی با نرم‌افزار BPMS دیدگاه

در هر صنعت یا شاخه کسب‌وکاری فرآیندهای منابع انسانی اختصاصی با سیستم‌های مدیریت فرآیندها قابل پیاده‌سازی است.

فرآیندهای پرکاربرد منابع انسانی

مهندس حامدی مدیر فناوری اطلاعات شرکت چگالش

با قابلیت‌های سیستم مدیریت فرآیندهای چارگون، شرکت چگالش موفق شده علاوه بر بهینه کردن فرآیندهای موجود برای طراحی فرآیندهای آتی در ساختار اداری خود قدم‌های جدی و موثری بردارد.

فرآیندهای خاص منظوره واحد منابع انسانی

حوزه اتوماسیون اداری

نرم‌افزار‌های مکاتبات اداری، مدیریت اسناد و نرم‌افزار جلسات از نسخه ۵ دیدگاه بخشی از سیستم های راهکار اتوماسیون اداری چارگون است که در حال حاضر در شرکت مهندیس مشاور چگالش نصب و پیاده‌سازی شده است. اپ مکاتبات دیدگاه همراه، سیستم‌های ارسال الکترونیک فکس، ECE و ایمیل از ماژول‌های جانبی این حوزه نیز به این مجموعه ارائه شده است.

حوزه BPMS و مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار

همکاری شرکت چگالش با چارگون در حوزه مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار از سال‌ها پیش با نسخه فرم‌ساز دیدگاه آغاز شد و سال ۹۷ با ارائه نسل جدید BPMS دیدگاه توسعه یافت. هم‌اکنون سیستم BPMS دیدگاه در حوزه منابع انسانی، خدمات اداری و پرسنلی و مدیریت فرآیندهای فناوری اطلاعات شرکت این شرکت در حال بهره‌برداری است.

در بخش درخواست‌های فناوری اطلاعات (Help Desk) سه فرآیند درخواست خدمات رایانه‌ای، درخواست کپی از رایانه و درخواست ارسال ایمیل و پست الکترونیک تعریف شده و به عنوان بخشی از فرآیندهای عمومی شرکت چگالش با نرم‌افزار BPMS دیدگاه به صورت مکانیزه، عملیاتی شده است.

درخواست‌های منابع انسانی (HR) نیز شامل فرایند درخواست مرخصی، درخواست‌های اداری و خدمات پذیرایی و فرایند درخواست بلیت هواپیما برای مأموریت‌های کاری است که در این مجموعه مکانیزه شده‌اند.