پرش به محتوای اصلی

بیمه البرز

شرکت بیمه البرز با هدف ارائه خدمات بیمه‌ای مطلوب و با کیفیت از سال ۱۳۳۸ شروع به فعالیت‌ کرده و هم اکنون با ۵۴ شعبه و بیش از دو هزار نماینده فعال، در سرتاسر کشور مشغول ارائه خدمات بیمه‌ای به هموطنان است.

بیمه البرز دارای بیشترین ظرفیت نگهداری ریسک در بین شرکت های بیمه خصوصی است،‌ در سال‌های اخیر موفقیت‌های بیشماری در صنعت بیمه کشور از جمله مقام اول کاربرد فناوری اطلاعات (IT) در بین شرکت‌های بیمه کشور به دست آورده است.

نرم‌افزار BPMS دیدگاه و تسهیل فرآیندهای سرمایه انسانی در بیمه البرز

مکانیزه شدن فرآیندهای خاص منظوره در بیمه البرز و تاثیر آن بر رضایت کارکنان و تسهیل ارتباط با نمایندگان و شرکای تجاری

اثربخشی راهکار مدیریت فرآیندهای دیدگاه در بیمه البرز

مهندس آرش طاهری و تجربه BPMS دیدگاه در بیمه البرز

اصلی‌ترین مزیت BPMS چارگون ابزارهایی است که به سادگی طراحی و پیاده‌سازی فرآیند را برای کارشناسان فناوری اطلاعات در سازمان  بهره‌بردار امکان‌پذیر می‌کند.

محورهای همکاری بیمه البرز با چارگون

همکاری بیمه البرز و چارگون از سال ۱۳۹۸ با راه‌اندازی سیستم‌ مکاتبان از راهکار اتوماسیون اداری دیدگاه آغاز شد.نرم‌افزار کارها نیز برای مدیریت کارها و پروژه‌های درون سازمانی و امکان پیگیری و رصد میزان پیشرفت پروژه‌های داخلی در بیمه البرز پیاده‌سازی شد. این مجموعه از نرم‌افزار جلسات نیز برای مدیریت یکپارچه تنظیم و برگزاری جلسات در سازمان نیز استفاده می‌کند. اپ مکاتبات اداری نیز محصول دیگری از حوزه دیدگاه همراه است که برای تسهیل مراودات اداری بر بستر موبایل به مدیران و کارشناسان بیمه البرز خدمت‌رسانی می‌کند.

در ادامه همکاری چارگون با بیمه البرز نرم‌افزار BPMS  دیدگاه از راهکار مدیریت فرآیندهای کسب وکار به این مجموعه ارائه شد و هم اکنون فرآیندهای مختلفی از بخش‌های فناوری اطلاعات، منابع انسانی و پشتیبانی به صورت مکانیزه بر بستر BPMS دیدگاه در حال بهره‌برداری است:

فرآیند درخواست کالا :

درخواست کالا در بیمه البرز به ۲ دسته سخت‌افزاری یا غیرسخت‌افزاری تقسیم می‌شود.در بخش درخواست کالای غیرسخت افزاری فرآیند درخواست و مراحل ارجاع، بررسی، تایید یا رد درخواست در دپارتمان پشتیبانی و تدارکات دنبال می‌شود. در بخش درخواست‌های سخت افزاری، کارشناسان بخش شبکه و زیرساخت نیز در چرخه فرآیندی قرار گرفتند تا امکان بررسی درخواست‌های مرتبط را داشته باشند.

فرآیند درخواست تعمیر اموال و اثاث:

این فرآیند از زیر مجموعه خدمات ساختمان بود که قبلا به صورت دستی و کاغذی در بیمه البرز انجام می‌شد و از زمان ثبت تا انجام درخواست، زمان زیادی در یک روند طولانی برای آن صرف می‌شد. پیاده‌سازی این فرآیند در نرم‌افزار BPMS هر لحظه امکان رصد وضعیت درخواست و تسریع اقدامات را فراهم کرده است.

فرآیند مدیریت وضعیت کرونا:

فرآیند خوداظهاری به بیماری کویید۱۹ به پرسنل بیمه البرز امکان می‌دهد با کمترین ارتباط حضوری وضعیت سلامت خود را به شرکت اعلام کنند. استفاده از فرآیند نه تنها به مجموعه در برنامه‌ریزی دورکاری کارکنان یاری می‌رساند بلکه امکان فراهم کردن شرایط درمانی و بیمه‌ای برای کارکنان را نیز میسر می‌سازد.

فرآیند درخواست مساعده :

در شرایط دورکاری ایجاد امکان ثبت آنلاین درخواست مساعده در سیستم BPMS و ارجاع اتوماتیک آن به اداره حسابداری، این روند را برای پرسنل تسهیل کرده است. بررسی درخواست، انجام محاسبات لازم و ارجاع درخواست به اداره حقوق دستمزد و نهایتا تایید و پرداخت با کمک نرم‌افزار BPMS با سرعت و دقت بالاتری انجام می‌شود.

فرآیند HelpDesk :

این فرآیند در دپارتمان فناوری اطلاعات پیاده‌سازی شده و زمانی که پرسنل با مشکلاتی در زمینه سخت‌افزار، نرم‌افزارهای بیمه‌ای یا غیربیمه‌ای، شبکه و … مواجه می‌شوند برای تسریع در ارائه خدمات و رفع مشکل از آن استفاده می‌کنند. کارکنان در بخش‌های مختلف سازمان مشکلات خود را در help desk ثبت می‌کنند و با انتخاب روال مرتبط، ارجاع درخواست به مسئول مرتبط در واحد فناوری اطلاعات به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

ربات پاسخگو چارگون ربات پاسخگو چارگون