مدیر محصول شرکت چارگون از آمادگی این شرکت برای ارائه وب سرویس‌های سامانه پیگیری و استعلام الکترونیکی دولت (سپاد) به دستگاه‌های دولتی خبر داد.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

آمادگی چارگون برای ارائه وب سرویس‌های سپاد به دستگاه‌های دولتی
به گزارش روابط عمومی چارگون، شهباز توکلی، مدیرمحصول شرکت چارگون با اعلام این خبر گفت: همکاران چارگون در واحد اتوماسیون اداری درمدت زمانی محدود توانستند پیاده‌سازی سامانه وب سرویس‌های دولتی را به نتیجه برسانند.
وی ادامه داد: نهاد ریاست جمهوری سامانه‌ای را به نام سامانه پیگیری و استعلام الکترونیکی دولت (سپاد) با هدف پایش و رصد پی نوشت‌ها و دستورهای رییس جمهور به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین تسهیل تعاملات بین دستگاهی طراحی کرده است.
ایشان کار دیگر این سامانه را ارسال پیام برای اشخاص در سازمان مقصد و پیگیری مکاتبات ارسالی به آن سازمان دانست و افزود: بستر شبکه‌ای که قرار است این اتفاق بر روی آن بیفتد، بستر شبکه دولت است و سازمان‌های دولتی باید بتوانند وب سرویس‌های مرتبط را به نحوی راه‌اندازی نمایند که از طریق این شبکه قابل دسترسی باشد.
از طریق وب‌سرویس‌هایی که برای این منظور پیاده‌سازی گردیدند سامانه سپاد می‌تواند برای مکتوب مورد پیگیری درخت پیگیری (ارجاعات داخلی سازمان مقصد) مکتوب را دریافت نماید.
وی اضافه کرد: در سامانه سپاد ارجاعات انجام شده بر روی نامه‌ها همراه با تاریخ و ساعت و نام و سمت افراد دریافت کننده ارجاع قابل مشاهده است‌. هریک از افرادی که نامه برای آن‌ها ارسال یا ارجاع شده با یک شناسه مشخص شناسایی می‌شوند و از طریق‌‌ همان شناسه، سامانه سپاد می‌تواند پیام مورد نظر خود را برای فرد مورد نظر ارسال کند‌.
او با بیان اینکه چارگون باید در نرم‌افزار اتوماسیون اداری خود سریعاً امکانات مورد نظر را پیاده‌سازی می‌کرد گفت: اولین اقدام ما و شرکت‌های نرم افزاری فعال در زمینه اتوماسیون اداری دیگر، برگزاری یکسری جلسات در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بود که طی آن تلاش کردیم تا این مباحث را شفاف‌تر وعملیاتی‌تر کنیم‌.
مدیر محصول چارگون تاکید کرد: مرحله دوم این پروژه، پیاده سازی نرم افزارهای جدید بر روی ویرایشی از اتوماسیون اداری خود بود که سازمان‌های طرف قرارداد را ناگزیر از بروزرسانی ننماید. به این منظور پروژه ویژه‌ای تعریف شد و همکاران چارگون در واحد اتوماسیون اداری در مدت زمانی محدود توانستند پیاده سازی سامانه وب سرویس‌های دولتی را به نتیجه برسانند.
به گفته وی، پیاده‌سازی این سیستم نیازمند تغییرات دیتابیسی، و ایجاد زیرساخت مورد نیاز بود که در مجموع پروژه بزرگی را رقم زد ولی اکنون آماده هستیم تا این محصول را به سازمان‌های دولتی ارائه کنیم.
توکلی یادآور شد: تنها پیش نیاز ما برای ارائه این خدمت استفاده کارفرما از ویرایش تابستان 93 مجموعه دیدگاه است. هرچند در حال حاضر سهم بزرگی از سازمان‌های طرف ‌قرارداد در حال استفاده از همین ویرایش هستند ولی مشتریانی که ویرایش‌های قدیمی‌تری از دیدگاه را دارند می‌توانند با ارتقای دیدگاه خود ازاین خدمت بهره ببرند.

اشتراک گذاری :