دومین کارگاه دو روزه آموزش مدل‌سازی براساس BPMN2 از سوی مرکز آموزش و مشاوره چارگون به صورت مجازی برای علاقمندان به مفاهیم کارکردی نرم‌افزار BPMS برگزار می‌شود.

دومین کارگاه مجازی آموزش مدل‌سازی فرآیندهای کسب و کار بر اساس BPMN2 روزهای چهارم و یازدهم تیرماه از ساعت 9 تا 13 در دو بخش مجزای آموزش تئوری و مدلسازی عملی، اجرا می‌شود.
محور اصلی در این کارگاه آموزشی، چگونگی طراحی فرآیندهای سازمان بر اساس زبان BPMN و امکان پیاده‌سازی آن در نرم‌افزار BPMS  است که توسط سمانه علیپور- کارشناس استقرار مدیریت فرآیندها آموزش داده می‌شود.
سرفصل‌های آموزشی این کارگاه عبارتند از:
• مفاهیم مدل‌سازی
• آموزش ابزارهای BPMN
• آموزش مدل‌سازی با BPMN
• آموزش بهینه‌سازی BPMN برای اجرا
• تشخیص نقاط بن بست در فرآیند
• طراحی فرآیند
• اجرای یک فرآیند سازمانی در نرم‌افزار BPMS

ارائه مدرک معتبر و یک امتیاز ویژه به شرکت کنندگان
بنابراین گزارش، کارگاه آموزش مدل‌سازی براساس BPMN‌2 به گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر آموزش تئوریک مدل‌سازی یک فرآیند بر اساس استاندارد ارائه شده از سمت کنوانسیون OMG در بخش دوم به طور عملی چندین فرآیند سازمانی از سوی شرکت‌کنندگان، طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند.
مدرک ارائه شده مبتنی بر دانش کسب شده از سوی شرکت‌کنندگان است. در پایان کارگاه از شرکت‌کنندگان درخواست می‌شود تا یک فرآیند سازمانی را در مدت 6 روز طراحی و در نرم افزار BPMS پیاده‌سازی کنند.
موفقیت ایشان در طراحی و اجرای این فرآیند، شرط لازم برای دریافت مدرک تخصصی کارگاه مدل‌سازی فرآیندها براساس BPMN2  است.

 

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

چرا کارگاه آموزش مدل‌سازی فرآیندها براساس BPMN2 را انتخاب کردیم؟
زمانی که می‌خواهیم یک  فرآیند انجام کار که متشکل از مجموعه رویدادها و تصمیمات است را با نشانه‌های گرافیکی به نمایش در بیاوریم به سراغ مدل سازی فرآیند می‌رویم. نشانه‌های گرافیکی بسیاری وجود دارند که می‌توانند کنار یک دیگر قرار بگیرند و نحوه انجام یک کار را تعریف کنند به هرکدام از ترکیبات یک زبان مدل‌سازی گفته می‌شود. این زبان‌های مدل سازی در  بیان میزان جزئیات با یکدیگر متفاوت هستند.
BPMS   مخفف عبارت Business Process Management System به معنای سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار است. این نرم‌افزار دارای توانایی تفسیر فرآیندهای ترسیم شده مبتنی بر زبان BPMN2 است و با استفاده از آن می‌توان یک فرآیند را به صورت سیستمی پیاده‌سازی کرد.

BPMSدیدگاه به دلیل داشتن بستر یکپارچه با سایر نرم‌افزارهای شرکت چارگون این امکان را مهیا می‌کنند تا کاربران در یک محیط یکپارچه بتوانند به فرآیندهای خود دسترسی داشته باشند و با سایر سامانه‌های دیدگاه، اطلاعات تبادل کنند. برای مثال می‌توان فرآیندهایی طراحی کرد که در مرحله‌ای مشخص از آن یک پیشنویس در نرم‌افزار مکاتبات ایجاد کنند مانند فرآیندهای درخواست گواهی اشتغال به کار و یا بتوان یک پارامتر جدید به فیش حقوقی اضافه کرد که می‌تواند در فرآیندهایی مانند رزرو غذا، مبلغی را کم و یا اضافه کنند.

چرا BPMN ؟
BPMN در نسخه شماره 2 خود دارای این ویژگی است که فرآیند را به گونه‌ای ترسیم می‌کند که قابلیت اجرا شدن به صورت سیستمی را داراست. همچنین این امکان برای سازمان‌ها ایجاد می شود که بتوانند فرآیندهای خود را از نگاه خدماتی که به مشتریان خود ارائه می کنند (End2End ) طراحی کنند. طراحی فرآیند بر اساس E2E به سازمان‌ها کمک می‌کند تا بتوانند از نگرش‌های بهبود فرآیند مانند ناب‌سازی استفاده کنند و خدمات خود را بهبود دهند.

درخواست دموی نرم‌افزار BPMS دیدگاه

اشتراک گذاری :