سومین کارگاه آموزش آموزش مدل‌سازی فرآیندها براساس BPMN2 در نرم‌افزار BPMS روزهای سی و یکم اردیبهشت و هفتم خردادماه در دو بخش تئوری و عملی، برگزار می‌شود.

مدل‌سازی BPMN2 نرم‌افزار BPMS
مدل‌سازی فرآیندها براساس BPMN2 در نرم‌افزار BPMS

محور اصلی در این کارگاه آموزشی، چگونگی طراحی فرآیندهای سازمان بر اساس زبان BPMN و امکان پیاده‌سازی آن در نرم‌افزار BPMS است که توسط محسن سیف محمدی- کارشناس ارشد استقرار مدیریت فرآیندها آموزش داده می‌شود.
علاقمندان به حضور در این کارگاه آموزشی برای ثبت‌نام می‌توانند با شماره تلفن ۸۴۲۰۳۲۷۰ تماس بگیرند.

 کارگاه عملی و طراحی فرآیند سازمانی در نرم‌افزار BPMS
کارگاه آموزش مدل‌سازی براساس BPMN‌2 به گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر آموزش تئوریک مدل‌سازی یک فرآیند بر اساس استاندارد ارائه شده از سمت کنوانسیون OMG در بخش دوم به طورعملی چندین فرآیند سازمانی از سوی شرکت‌کنندگان، طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند.
مدرک ارائه شده مبتنی بر دانش کسب شده از سوی شرکت‌کنندگان است. در پایان کارگاه از شرکت‌کنندگان درخواست می‌شود تا یک فرآیند سازمانی را در مدت 6 روز طراحی و در نرم افزار BPMS پیاده‌سازی کنند. موفقیت آنها در طراحی و اجرای این فرآیند، شرط لازم برای دریافت مدرک تخصصی کارگاه مدل‌سازی فرآیندها براساس BPMN2 است.

در این کارگاه چه می آموزیم؟
در این کارگاه دو روزه قرار است بتوانیم فرآیندهای سازمان خود را به گونه‌ای بر اساس زبان BPMN طراحی کنیم که امکان پیاده‌سازی در نرم‌افزار BPMS را داشته باشند.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

مدل‌سازی فرآیند چیست؟
زمانی که می‌خواهیم یک روال انجام کار که متشکل از مجموعه رویدادها و تصمیمات است را با نشانه‌های گرافیکی به نمایش دربیاوریم به سراغ مدل‌سازی فرآیند می‌رویم.
نشانه‌های گرافیکی بسیاری وجود دارند که می‌توانند کنار یک دیگر قراربگیرند و نحوه انجام یک کار را تعریف کنند به هرکدام از ترکیبات یک زبان مدل‌سازی گفته می‌شود. این زبان‌های مدل‌سازی در بیان میزان جزئیات با یکدیگر متفاوتند.

BPMN چیست؟
زبان مدل‌سازی فرآیند براساس  BPMN این امکان را مهیا می‌کند که بتوان فرآیند را در سطوح مختلف قابل درک برای کاربران، ترسیم کرد. برای مثال می‌توان فرآیند را به گونه‌ای طراحی کرد که مدیران ارشد از طریق آن، ارزش خدماتی که قرار است یک فرایند ارائه کند را درک می‌کنند. همین فرأیند را می‌توان به گونه‌ای ترسیم کرد که فرد تازه وارد در یک سازمان حوزه اختیارات و تصیمم گیری‌های خودش را ه راحتی درک کند.

چرا BPMN ؟
علاوه بر ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد BPMN در نسخه شماره 2 خود دارای ویژگی‌ای است که فرآیند را به گونه‌ای ترسیم می‌کند تا قابلیت اجرا شدن به صورت سیستمی را داشته باشند. همچنین این امکان برای سازمان‌ها ایجاد می‌شود تا بتوانند فرآیندهای خود را از نگاه خدماتی که به مشتریانش ارائه می‌شود، ترسیم کنند. به عبارت دیگر سازمان‌ها فرآیندهای خود را می‌توانند End2End طراحی کنند. طراحی فرآیند براساس E2E به سازمان‌ها کمک می‌کند تا بتوانند از نگرش‌های بهبود فرآیند مانند ناب‌سازی استفاده کنند و خدمات خود را بهبود دهند.

اشتراک گذاری :