مدیر تدارکات و خدمات اجرایی بانک کشاورزی معتقد است: استقرار نرم‌افزارهای لجستیک دیدگاه در این بانک، کاهش هزینه‌ها، شفافیت و مدیریت بهینه اموال را به دنبال داشته است.

نرم‌افزارهای لجستیک-خرید و تدارکات و انبار و اموال دیدگاه
نرم‌افزارهای لجستیک-خرید و تدارکات و انبار و اموال دیدگاه در بانک کشاورزی

اکبر علیزاده، افزایش هزینه‌ها و نبود آمار جامع از استهلاک اموال در بانک کشاورزی را پیش‌نیاز استقرار نرم‌افزارهای لجستیک دیدگاه در این بانک دانست.
او گفت: از حدود ۳ سال  پیش با توجه به تعداد گسترده شعب بانک و هزینه‌های پشتیبانی، لزوم استفاده بهینه‌تر از اموال و شفافیت آمار موجودی کالاهای انبارها استقرار سامانه پویا و بروز لجستیک در بانک، احساس شد.
وی ادامه داد: در این نیازسنجی از همان ابتدا بر ضرورت ارتباط این سامانه با بخش مالی تاکید داشتیم تا بتوانیم آماری شفاف از هزینه‌های خرید و نگهداری اموال در اختیار مدیران قرار دهیم.
مدیر تدارکات و خدمات اجرایی بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: با همفکری حوزه آی‌تی بانک و شناخت کافی نسبت به عملکرد شرکت چارگون، نرم‌افزارهای لجستیک دیدگاه را برای استقرار در بانک انتخاب کردیم.
به گفته وی؛ سابقه خوب و تجربه موفق در تولید و طراحی نرم‌افزارهای لجستیک شامل سیستم‌های خرید و تدارکات، مدیریت اموال، انبار و حسابداری انبار و سیستم املاک و مستغلات از دلایل انتخاب چارگون برای انجام این پروژه بوده است.

تغییر فرهنگ سازمانی مدیریت اموال در بانک
مدیر تدارکات و خدمات اجرایی بانک کشاورزی با اشاره به ساختار سنتی صورت‌برداری اموال بانک به صورت دستی گفت: پیش از استقرار نرم‌افزارهای لجستیک دیدگاه، خرید اموال فقط با درخواست واحدها صورت می‌گرفت. آمار دقیقی از میزان استهلاک اموال بانک وجود نداشت و شناسایی اموال به صورت سنتی و غیرمکانیزه انجام می‌شد که همه این اقدامات برای بانک، هزینه‌ساز بودنذ.
به گفته وی، شناسایی اموال بر اساس مناطق جغرافیایی و تعداد کالاهای موجود در انبارها از دلایل دیگری بود که استقرار نرم‌افزارهای لجستیک دیدگاه و بومی‌سازی‌ آنها متناسب با نیازهای بانک را توجیه‌پذیر می‌کرد.
علیزاده به برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان چارگون و طراحی یک سامانه جامع لجستیکی اشاره کرد و افزود: در بخش انبار و اموال بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته، شناسایی اموال با جزییات و بنابر محل استقرار و کاربری، صورت‌بر‌داری و پس از چندین بار مغایرت‌گیری، بارگذاری شد. پس از آن، آموزش‌های لازم برای بهره‌برداری به همه کاربران مرتبط ارائه و در نهایت سامانه با اطلاعاتی شفاف و کارآمد به تمامی واحدهای مربوطه و امین اموال‌ها واگذار شد.
وی، تغییر فرهنگ سازمانی مدیریت و نگهداشت اموال در بانک را دستاورد بزرگ این سامانه اعلام کرد و گفت: این تغییر، با مکانیزه شدن کلیه مراحل ثبت درخواست و خرید کالا، تایید مسئول واحد، ارجاع به بخش تدارکات و بررسی موجودی کالاها و تهیه آنها در صورت عدم موجودی، صورت گرفته است.
وی ادامه داد: استفاده کالاهای پرمصرف با عمرمفید پایین، هزینه‌‌های بانک را افزایش داده بود، وجود این سامانه لجستیکی در بخش اموال کمک کرد تا کالاهایی که عمر مفید کوتاهی دارند، خریداری نشوند و فضای انبارها را اشغال نکنند.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

ارتباط یکپارچه بین اتوماسیون اداری، مالی و لجستیک بانک
مدیر تدارکات و خدمات اجرایی بانک کشاورزی تاکید کرد: یکپارچگی نرم‌افزارهای اموال و انبار دیدگاه با یکدیگر، نظارت بیشتر بر موجودی کالاها و شفافیت آمارها را به همراه داشته است. توانسته‌ایم این ارتباط را برای نظارت بیشتر بر استهلاک‌گیری اموال با بخش مالی نیز ایجاد کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با اطلاعات به روزشده و دقیق نرم‌افزارهای لجستیک دیدگاه اگر استهلاک‌گیری کالایی هنوز به صفر نرسیده و نیاز به اسقاط نداشته باشد همچنان از آن استفاده می‌کنیم.
علیزاده ادامه داد: با خانه تکانی دقیق و جامعی که از طریق این سیستم‌ها در مجموعه اموال بانک کشاورزی انجام شده به راحتی می‌توانیم اموال غیرقابل استفاده را برای اسقاط، فروش، استفاده در بخش‌های دیگر و یا اهداء به سایر موسسات و… تعیین تکلیف کنیم.
مدیر تدارکات و خدمات اجرایی بانک کشاورزی از استقرار سامانه لجستیک دیدگاه در همه شعب سراسر کشور این بانک خبر داد و گفت: نصب این سامانه در شعب سایر استان‌ها در فاز دوم پیش‌بینی شده و اجرای پایلوت آن در چند استان از نظر کاربری و کارایی مورد توجه مدیران استانی قرار گرفته است.
به گفته وی، با اجرای فاز دوم استقرار سامانه نرم‌افزارهای لجستیک دیدگاه، امکان استهلاک مستقیم اموال کلیه شعب بانک، امکان‌پذیر است.

اتوماسیون اداری دیدگاه، مقدمه تحولات در بانک کشاورزی بود
مدیر تدارکات و خدمات اجرایی بانک کشاورزی از این بانک به عنوان یکی از پیشگامان بهره‌مندی از ابزارهای الکترونیکی یاد کرد و گفت: سیستم جامع مهرگستر یا کربنکینگ بانک کشاورزی در زمان خودش، تحول عظیمی را در نظام بانکی کشور ایجاد کرد.
وی با اشاره به اینکه  در گذشته، مکاتبات و ارسال نامه‌های بین استانی بیش از یک هفته زمان می‌برد، گفت: استفاده از سیستم‌های نوین و ارتباطات الکترونیکی سرعت ارسال نامه‌ها را به کمترین زمان؛ یعنی به ۵ تا ۱۰ ثانیه رسانده است.
علیزاده ادامه داد: قابلیت‌‌های بالای سیستم‌های نوین اتوماسیون اداری در چرخه مکاتبات داخلی با بیشترین سرعت و کمترین خطا و همچنین نیاز جدی به آرشیو نامه‌ها، موجب شد تا نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه در مجموعه بانک عملیاتی شود.
وی تاکید کرد: مزیت‌های ویژه این نرم‌افزار مخصوصا در حوزه آرشیو نامه‌ها و و دسته‌بندی سوابق پرونده‌های اداری، اعتبارات، تسهیلات و مکاتبات داخلی بین شعب استانی و ستادی، تحولات بزرگی را در بانک کشاورزی به همراه داشت.
به گفته وی، پویایی مکاتبات داخلی، امکان آرشیو مکاتبات در حجم بسیار زیاد و کاهش مصرف کاغذ متناسب با ماهیت و هدف بانک کشاورزی که تکیه بر انرژی‌های پاک دارد، مهمترین دستاورد استقرار سیستم اتواسیون اداری دیدگاه بوده است.
مدیر تدارکات و خدمات اجرایی بانک کشاورزی یادآورشد: اتوماسیون اداری دیدگاه، تحول فوق‌العاده‌ای در بانک کشاورزی به همراه داش؛ بطوریکه مصرف کاغذ به یک سوم رسید و هزینه‌های آن کاهش محسوسی یافت؛ همین تحول‌آفرینی را می‌توان مقدمه‌ای برای توسعه همکاری با چارگون و استقرار نرم‌افزارهای لجستیک دیدگاه در بانک کشاورزی دانست.

اشتراک گذاری :