پرش به محتوای اصلی

ارزیابی عملکرد سال 93 و تبیین چشم‌انداز سال جدید در گفت‌وگو با مدیرعامل چارگون

گفت‌وگو با مدیرعامل چارگون

تحقق اهداف، فراتر از انتظارات بود

مروری بر سال 93 و نگاهی به سال 94 در گفت‌وگو با مدیرعامل چارگون:

مدیرعامل شرکت چارگون برنامه‌ و چشم‌انداز فعالیت‌های سال جدید را در حوزه‌های مختلف کاری شرکت، تبیین کرد.

مروری بر سال 93

به گزارش روابط عمومی شرکت چارگون، فرزاد رحمانی، مدیرعامل چارگون با بیان اینکه سال 93 یکی از موفق‌ترین و بهترین سال‌های کارکرد چارگون بوده است، گفت: دستاوردهای ارزشمند و مهمی را در این سال کسب کردیم.
وی ادامه داد: سال 93 را با تغییرات ساختاری و با هدف بهبود فرآیندها و عملکرد در بازار نرم‌افزار کشور آغاز کردیم که خوشبختانه توانستیم در توسعه بازار و انعقاد قراردادها موفقیت‌های بزرگی کسب کنیم.
رحمانی تحقق توسعه بازار چارگون در سال 93 را فراتر از برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های تعیین شده اعلام کرد و گفت: درمجموع بالغ بر 10 درصد بیشتر از برنامه ابتدای سال با مشتریان جدید قرارداد منعقد کردیم که این امر نتیجه توانمندی شرکت ما و کیفیت محصولات ، خدمات ما و همچنین اجرای دقیق برنامه‌‌ تدوین شده است. از آنجا که برنامه مدیریت عملکرد چارگون در سه دوره چهارماهه تنظیم و اجرا می‌شود، ارزیابی عملکرد تیم‌ها و فرآیندهای اجرایی نشان می‌دهند چارگون در پایان هر چهارماه نسبت به دوره قبل روندی صعودی داشته است.
مدیرعامل چارگون با اشاره به توسعه محصولات این شرکت در سال 93 نیز یادآور شد: بعد از معرفی محصول دیدگاه همراه در سال 92 ارائه این محصول در بازار نرم‌افزاری کشور عملا از ابتدای سال 93 آغاز شد که خوشبختانه با استقبال بی‌نظیری همراه بود. این امر نشانگر هدف‌گیری صحیح چارگون در تولید براساس نیاز واقعی مشتریان بود.
رحمانی ادامه داد: استقبال مشتریان دولتی و خصوصی چارگون و به ویژه مدیران ارشد آنها از محصول “دیدگاه همراه” چارگون را در توسعه محصولات مبتنی بر تجهیزات و دستگاهها و تلفنهای همراه هوشمند مصمم‌تر کرد و ما امسال این حوزه را با توان بیشتری دنبال خواهیم کرد.
مدیرعامل چارگون با اشاره به تولید دو محصول جمع‌دار همراه و پایشگر عنوان کرد، نرم‌افزار جمع‌دار همراه در حوزه مدیریت اموال و دارایی‌های ثابت و برای کاربری روی تجهیزات موبایل طراحی شده و خوشبختانه وارد بهره‌برداری توسط مشتریان چارگون شده است.
وی خاطرنشان کرد که چارگون همواره رویکرد پشتیبانی پیشگیرانه با هدف بالابردن شاخص پایداری مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه در سازمانهای مشتریان را که اغلب از سازمانهای حاکمیتی، دستگاههای اجرایی و شرکت‌های بزرگ کشور هستند، دنبال کرده و در سال‌های قبل خدمات و ابزارهای ویژه‌ای را در این زمینه ارائه کرده است؛ اما همیشه به دنبال این بوده تا محصول پیشرفته‌ای را برای پایش مداوم وضعیت عملکرد سیستمها فراهم کند که مدیران سیستم‌ها بتوانند بدون نیاز به کمک کارشناسان چارگون همواره از آخرین وضعیت سیستم‌ها آگاه باشند و بر آن اساس برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات لازم را داشته باشند.
به گفته وی ادامه ارائه محصول دیدگاه 5 که از سال 92 برای حوزه اتوماسیون اداری به‌طور رسمی آغاز شده بود نیز از دیگر فعالیت‌‌های چارگون در سال 93 بود که بسیاری از قراردادهای جدید چارگون در این حوزه بوده است.
رحمانی گفت در این سال صدها پروژه استقرار مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه در سازمان‌های مشتری به اتمام رسیده که برای هریک از آنها زحمات گسترده‌ای توسط کارشناسان چارگون و مشتری کشیده شده است. یکی از این پروژه‌ها، استقرار سیستم جامع منابع انسانی در بانک رفاه بود که در روزهای پایانی سال 93 اجرایی شد. این پروژه با رویکردی جدید در صنعت نرم‌افزار کشور برای یکی از بانک‌های بزرگ با حدود 14 هزار پرسنل و تعداد زیادی از بازنشستگان این بانک پیاده‌سازی شد که برای ما دستاوردهای فوق‌العاده‌ای بود.
وی همچنین به اجرای اهداف برنامه استراتژیک چارگون در سال 93 اشاره کرد و گفت: این برنامه از چهار ماهه دوم سال گذشته آغاز شد که بسیاری از دستاوردهای ارزشمند چارگون حاصل همین برنامه بوده است. این برنامه امسال نیز با استمرار برخی از برنامه‌ها و اهداف تعیین شده ادامه می‌یابد.

چشم‌انداز چارگون در سال 94

مدیرعامل چارگون دستیابی به “بیشترین تاثیرگذاری در کسب و کار کشور” را مهم‌ترین هدف این شرکت در سال جدید دانست و افزود: به روال سال‌های قبل این هدف، بزرگ‌ترین چشم‌انداز چارگون خواهد بود و امیدواریم این تاثیرگذاری را هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی به خوبی ایفا کنیم.
وی ارتقای سطح و بهبود خدمات چارگون برای مشتریان خود را مهم‌ترین سرفصل کاری در سال 94 معرفی کرد و گفت: تلاش داریم مانند سال‌های گذشته در حوزه استقرار و پشتیبانی با برنامه‌ای متفاوت، بهبود سطح خدمات چارگون در سازمان‌ها و شرکت‌های مشتری را هم در کیفیت و هم در سرعت عمل پروژه‌ها دنبال کنیم. بر همین اساس فرآیندهای استقرار و مدیریت پروژه‌های چارگون بازنگری شده و تغییراتی متناسب با نیازمندی‌ها و انتظارات تعیین شده در ساختار مدیریتی تیم استقرار و پشتیبانی فنی شرکت اعمال شده است.
رحمانی با بیان اینکه مطمئنا مشتریان چارگون امسال تغییرات بزرگی را در فرآیندهای استقرار پروژه‌های چارگون شاهد خواهند بود گفت: شیوه مدیریت چارگون در فرآیند استقرار پروژه‌ها در مقایسه با رقبای موجود بازار، همواره یکی از نقاط قوت چارگون به حساب می‌آیند به همین دلیل سازوکارهای مهمی اعم از تعیین روش‌های کیفی و تغییر منابع انسانی برای حفظ و ارتقای این ویژگی و مزیت نسبی چارگون، مورد نظر قرار گرفته‌اند.
به گفته وی در راستای این تغییرات، خانم نوشین محمدی به سمت مدیر تیم استقرار و آقای روزبه بهرامی به عنوان سرپرست پشتیبانی فنی و مدیریت فرآیندها وپروژه‌های بهبود داخلی سازمان برگزیده شده‌اند که مطمئنیم با شیوه مدیریتی و دانش این همکاران شاهد تغییراتی بزرگ در این بخش‌ها خواهیم بود.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

تحول در بازار نرم‌افزار با محصولات جدید

مدیرعامل چارگون توسعه سبد محصولات فعلی و ارائه بهتر آنها در بازار و تولید محصولات جدید را دو دستور کار چارگون در سال جدید عنوان کرد و گفت: سال گذشته “پایشگر” به عنوان محصول جدید چارگون به مشتریان معرفی شد که از ابتدای امسال ارائه آن به مشتریان در دستور کار قرار می‌گیرد.
رحمانی نرم‌افزار پایشگر را محصولی مفید و موثر در مدیریت سیستم از سوی مشتری معرفی کرد و افزود: این محصول با رویکردی پیشگیرانه هم برای ما به عنوان پیمانکار پروژه و هم برای مشتریان ما به عنوان کارفرما می‌توانند با استفاده از این محصول، همواره کارکرد سیستم را ارزیابی و نواقص احتمالی نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، منابع و… را پیش‌بینی کنند. این محصول ابزاری راهبردی برای مدیریت سیستم‌هاست که خوشبختانه با استقبال خوبی هم مواجه شده است. مطمئنم با نصب این محصول در سازمان‌ها و شرکت‌های مشتری چارگون و مشتریان جدید، سطح ارائه خدمات چارگون به این عزیزان تغییر محسوسی خواهد کرد.
وی همچنین به ارائه محصول “جمع‌دار” در حوزه لجستیک اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در حوزه جمع‌داری اموال سازمان‌های مشتری راهکارهای نرم‌افزاری کمتر ارائه شده‌اند، ارائه این محصول چارگون بازتاب‌های فوق‌العاده‌ای داشت. قابل حمل بودن تلفنهای هوشمند، تبلت‌ها و… قابلیتی را می‌دهد که کاربر می‌تواند از این محصول در حرکت استفاده کند‌.
رحمانی خاطرنشان کرد: مشتریان ما از بابت محصولات موبایلی باید منتظر محصولات جدیدی از چارگون باشند. ما مطلعیم که در سطح دولت نیزمقوله mobile government مطرح است اما چارگون کار خود را از دو سال پیش در این عرصه آغاز کرده و با قدرت پش خواهد رفت. وجود بیش از 20 میلیون تلفن هوشمند در کشور این زمینه را برای ارائه محصولات جدید و تغییرو تحول در شیوه و سبک کارسازمان‌ها فراهم کرده است. تجربه چارگون در ارائه دیدگاه همراه و محصول جمع‌دار تاییدی بر پتانسیل بالای حوزه موبایل کشور برای ارائه محصولات جدید نرم‌افزاری است.
مدیرعامل چارگون همچنین از روزهای پایانی توسعه “دیدگاه همراه” برای پلت فرم IOS خبر داد و گفت: اصرار داریم تا این محصول را از طریق مجرای اصلی خود که App Store است ارائه کنیم. بلافاصله پس از ارائه محصول در بازار، تولید سایر محصولات بر این مبنا در حوزه لجستیک و منابع انسانی و… در دستورکار قرار می‌گیرد.

حسابداری تعهدی، نظام نوین مالی دولت

مدیرعامل چارگون با اشاره به تغییر نظام مالی دستگاه‌های دولتی کشور از حسابداری نقدی به حسابداری تعهدی یادآور شد: خوشبختانه ساختار سیستم‌های چارگون در حوزه‌های مالی، حسابداری، بودجه، خزانه‌داری از انعطاف‌ کافی برای اعمال حسابداری تعهدی بدون اعمال هیچ تغییری در بخش‌های مختلف از جمله مهمترین آنها که سیستم کدینگ نرم‌افزارهای مالی برخوردار است. آماده‌ایم خدمات خود در این حوزه را به دستگاه‌های مشتری خود ارائه کنیم و با کمک به سازمانها و دستگاهها برای پیاده‌سازی این نظام مالی، از این اقدام دولت محترم حمایت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه دیدگاه یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های نرم افزاری و بزرگ‌ترین مجموعه مبتنی بر وب کشور است گفت: لازم است تا متناسب با نیازها ‌و خواسته‌های واقعی مشتریان که اغلب آنها را دستگاه‌ها و سازمانهای بزرگ و کلیدی کشور تشکیل می‌دهد، بهینه‌سازی‌ و ارتقای کارآیی سیستم‌های خود در دستگاه‌های مشتری را مورد نظر قرار دهد. در همین راستا افزودن ماجولهای جدید، توسعه قابلیتها، متناسب‌سازی با فناوری روز را از برنامه‌های همیشگی چارگون دانست که به لطف این اهتمام،‌محصولات ما هم از نظر قابلیتها، هم از نظر سهولت کاربری و هم از نظر کارایی، همواره در جایگاه مطلوبی بوده‌اند.
رحمانی همچنین توسعه بازار چارگون از نظر تنوع حوزه‌های کاری را یکی دیگر از اهداف شرکت برای سال جدید عنوان کرد و گفت: خوشبختانه امروز در بسیاری از صنایع، اغلب برندهای بزرگ و صاحب‌نام از محصولات چارگون استفاده می‌کنند. در بعضی از صنایع مثل نفت و گاز، مهندسین مشاور و صنایع غذایی حضور کمتری داریم که برنامه جامعی برای افزایش ضریب حضورمان در این صنایع تعیین شده است.

توسعه سازمانی چارگون

مدیرعامل چارگون خاطرنشان کرد: ساختار سازمانی و چیدمان منابع انسانی شرکت، متناسب با اهداف تعیین شده در چشم‌انداز کاری شرکت تغییر خواهد کرد. همواره از تغییرات به عنوان ابزاری برای موفقیت بیشتر استقبال کرده‌ایم، بنابراین در سال جدید علاوه بر تغییراتی مدیریتی که به آنها اشاره کردم در فرآیندهای داخلی هم تغییراتی خواهیم داشت.
به گفته وی، از نظر افزایش نیروی انسانی رشد خوبی داشته‌ که متناسب با توسعه حوزه‌های کاری شرکت این تعداد نیروی انسانی قطعا در سال جدید افزایش خواهد یافت. در حال حاضر 230 نفر در چارگون مشغول به فعالیت هستند که در سال جدید تیمهای مختلف متناسب با توسعه فعالیتها، هم ارتقاء کارایی و هم افزایش نیروی انسانی خواهند داشت.
مدیرعامل چارگون تاکید کرد: تلاش کرده‌ایم تا به مفهوم واقعی، نیروی انسانی خود را به عنوان مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و ارزشمندترین داشته چارگون در کنار مشتریان‌مان، در فضای کاری مطلوبی قرار دهیم تا رضایت شغلی و سطح کاری آنها را افزایش دهیم. به این منظور برنامه‌های رفاهی متنوعی مانند سال‌های گذشته در دستور کار قرار دارند.
به گفته وی، به دنبال این هستیم تا گردش اطلاعات به روز و سریع در شرکت صورت بگیرد و برای این منظور از ابزارهای جدید اعم از سایت‌ها و پرتال‌های داخلی و… استفاده می‌کنیم. امسال تلاش می‌کنیم با شیوه متفاوتی در جامعه رسانه‌ای کشور حضور داشته باشیم.
رحمانی همچنین به مسئولیت‌های اجتماعی چارگون و ادامه اهداف تعیین شده در این بخش اشاره کرد و گفت: استمرار حمایت از موسسه خیریه همگام که منشا فعالیت‌های انسان دوستانه‌ و خیریه در کشور بوده است، ارائه محصولاتی به موسسات خیریه و برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های مختلف از دیگر برنامه‌های چارگون در موسسه همگام خواهد بود.
وی تاکید کرد: پروژه پارسی‌بان شرکت چارگون امسال به شکل جدی‌تری در جامعه رایانه‌ای کشور مطرح خواهد شد و مطمئنا شاهد فعالیت بزرگی در سطح ملی در رابطه با این ابتکار شرکت چارگون خواهیم بود.
مدیرعامل چارگون به ایفای نقش بیشتر و پر رنگ‌تر این شرکت در فعالیت‌های صنفی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حضور جناب آقای مهندس طبری که صاحب تجربیات ارزنده‌ای هستند در هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و کمیسیون نرم‌افزار، کمک بزرگی به توسعه اقدامات و برنامه‌های صنفی به‌ویژه در حوزه نرم‌افزار کنیم و انشاا… نقشی تاثیرگذار در جامعه رایانه‌ای کشور داشته باشیم.

مطالب مرتبط

«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا
«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا

مجموعه نرم‌افزاری «دیدگاه»، در دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا به عنوان نرم‌افزار برتر شناخته شد. در این جشنواره که در تاریخ 17 ... ادامه مطلب »

استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه
استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه

با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری شرکت چارگون در دانشگاه ارومیه، روابط‌عمومیِ این دانشگاه با درج این خبر، ورود این نرم‌افزار ... ادامه مطلب »

سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم
برگزاری سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم

شرکت چارگون با دعوت و همکاری دانشگاه سراسری قم، سمیناری تحت عنوان «مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار ... ادامه مطلب »

حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک
حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک، به همت دبیرخانه این همایش و مجله مدیریت ارتباطات در روز 31 اردیبهشت ماه در ... ادامه مطلب »

استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون
استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون

نخستین گردهمایی سالانه شرکت چارگون، با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد. این ... ادامه مطلب »

تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه
تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه

شرکت خدمات مشتریان چارگون، برای پاسخگویی سریع و متعهدانه به مشتریان مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، در لحظه ثبت موارد پشتیبانی، با اختصاص و اعلام کد رهگیری، امکان ... ادامه مطلب »

«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات
«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات

با تاسیس بخش جدیدی تحت عنوان «صدای شما» در سایت رسمی شرکت چارگون، امکان ارسال مستقیم بازخوردها، نظرات، انتقادات و ... ادامه مطلب »

تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون
تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون

گروه خيريه شرکت چارگون، با اهداف خیر‌خواهانه و با محوریت یاری رساندن به افراد نیازمند، فعاليت خود را آغاز كرد. ... ادامه مطلب »

روابط عمومی الکترونیک معلولی از دنیای فناوری اطلاعات
روابط عمومی الکترونیک معلولی از دنیای فناوری اطلاعات

پیدایش و توسعه تکنولوژ‌ی‌های مختلف اطلاعاتی و ارتباطی، باعث ایجاد تحولات عمیق و محسوسی در زندگی افراد از اقشار مختلف ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.