پروژه تغییر نسل اتوماسیون اداری در واحد پروفسور حسابی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد. پیرو انجام این پروژه هم‌اکنون مکاتبات اداری در واحدهای اداری و دبیرخانه این دانشگاه بر بستر دیدگاه 5 و با زیرساخت زاگرس اجرا می‌شود.

مکاتبات اداری یکی از مهم‌ترین نرم‌افزارهای حوزه نرم افزار اتوماسیون اداری چارگون است. این سیستم امکاناتی برای مدیریت کارتابل نامه‌ها و ثبت و ارجاع انواع مکاتبات اداری مطابق با نیازهای سازمان‌های آموزشی فراهم می‌کند.

نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه و اتوماسیون اداری در واحد پروفسور حسابی دانشگاه آزاد اسلامی کارکردهای زیادی دارد. از مهم‌ترین کارکردهای آن پشتیبانی از عملیات و مستندات مختلف سازمانی است. از دیگر موارد کارکردی می‌توان به بهبود عملیات نامه‌های اداری، فرم‌های پویا، فکس نامه و پست الکترونیک اشاره کرد. پیش‌نویس و تعاملات شخصی و حذف کاغذ از ساختار اداری هم برخی دیگر از این قابلیت‌هاست.

فرایند تغییر نسل اتوماسیون اداری در واحد پروفسور حسابی

روابط عمومی چارگون درباره این پروژه مصاحبه‌ای صحبت کوتاهی با علیرضا صفری مدیر حساب مشتریان چارگون در دفتر امور مشتریان انجام داد. به گفته علیرضا صفری پروژه تغییر نسل اتوماسیون اداری در دانشگاه آزاد واحد پروفسور حسابی، ویژگی خاصی داشت: «این پروژه به نحوی انجام شد که اختلالی در روند جاری فعالیت این سازمان ایجاد نشود.» او درباره روند این پروژه به روابط عمومی چارگون چنین گفت:

«نسل جدید نرم افزار مکاتبات اداری دیدگاه که بر پایه زیرساخت زاگرس طراحی شده، در لایه پایگاه داده تغییر ندارد. در نتیجه جابه‌جایی و تغییرات به راحتی بدون کمترین ریسک درباره از دست رفتن یا مخدوش شدن داده‌ها و آرشیو نرم‌افزار امکان‌پذیر است.»

به گفته وی، در جریان تغییر نسل مکاتبات دیدگاه، قابلیت‌هایی مانند پیاده‌سازی مدل‌های ویژه دبیرخانه‌ها، امکان جداسازی پیش‌نویس‌ها از مستندات رسمی و امکان پیوست فایل از متن اصلی، بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

کارشناس فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: امکان دریافت گزارش‌های متعدد و متنوع از اطلاعات و داده‌های سیستم به دلیل انعطاف‌پذیری نرم‌افزارهای دیدگاه، ارزش افزوده ویژه‌ای است که به آن دست یافته‌ایم.

مزایای سامانه اتوماسیون اداری چارگون در نسل جدید

علیرضا صفری درباره مزیت‌های تغییر نسل اتوماسیون اداری در واحد پرفسور حسابی دانشگاه آزاد اسلامی به افزایش سرعت سیستم‌ها اشاره کرد. او در این‌باره چنین توضیح داد: «در جریان تغییر نسل مکاتبات دیدگاه، چارگون امکاناتی مانند قابلیت کار بر روی مرورگرها و سیستم‌های متنوع برای کاربران فراهم کرده است. همچنین با تغییر زیرساخت سیستم به زاگرس، سرعت کار با نرم‌افزار برای کاربران به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.»

با توسعه قابلیت‌هایی مانند پیاده‌سازی مدل‌های ویژه دبیرخانه‌ها، امکان جداسازی پیش‌نویس‌ها از مستندات رسمی و امکان پیوست فایل از متن اصلی، هم در تغییر نسل ایجاد شده است. این امکانات بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

کارشناس دفتر امور مشتریان چارگون تصریح کرد: امکان دریافت گزارش‌های متعدد و متنوع از اطلاعات و داده‌های سیستم به دلیل انعطاف‌پذیری نرم‌افزارهای دیدگاه، ارزش افزوده ویژه‌ای است که مشتریان چارگون در نسل جدید دریافت می‌کنند.

صفری اضافه کرد: «مزیت‌های فراوانی که نسل جدید دیدگاه در حوزه‌های مختلف اتوماسیون اداری برای مشتریان فراهم می‌کنند دلایل خوبی برای مهاجرت آنها به نسل جدید دیدگاه فراهم می‌کند.»

 

اشتراک گذاری :