رئیس اداره کل مدیریت و نظارت فناوری اطلاعات بانک کشاورزی درباره سیستم مکاتبات دیدگاه نظرات متفاوتی را ارائه کرده است. به گفته وی سیستم مکاتبات دیدگاه با شفافیت گردش اطلاعات، بهره‌وری و سرعت را در این بانک افزایش داده است.

مهندس سرابی با اشاره به وجود ۱۸۰۰ شعبه بانک کشاورزی در سراسر کشور گفت: در حال حاضر ارتباط بین ستاد و شعب استانی از طریق سیستم مکاتبات دیدگاه به طور کامل برقرار شده است.
وی خاطرنشان کرد: با استقرار این سیستم، مکاتبات مدیران ستادی و استانی در کمترین زمان و با کیفیت مطلوبی تبادل می‌شود. تمامی مستندات و ارجاعات مکاتبات در اختیار مدیران قرار می‌گیرد. از این طریق می‌توانند عملیات مورد نظر خود را بدون فوت وقت بر روی نامه‌ها و پیام‌ها انجام دهند.

وی اضافه کرد:‌ سیستم قبلی مکاتبات بانک کشاورزی به دلیل محدودیت‌های تکنولوژی اصلاً کارآمد نبود. همکاران ما برای انجام امور خود مشکلات متعددی مانند سرعت کم، آفلاین بودن و کیفیت بد مکاتبات و نیاز مستمر به اسکن اسناد و… مواجه بودند.
مهندس سرابی ادامه داد:‌ مهم‌ترین مشکل ما در سیستم قبلی مکاتبات بانک، عدم اطمینان به داده‌ها و ارتباط با شعب کشوری بود.
سرابی تأکیدکرد: مجموعه مشکلات کاربران بانک در استفاده از سیستم مکاتبات، مدیران را متقاعد کرد تا در سال ۹۳ به استقرار سیستم‌هایی جدید و متناسب با تکنولوژی روز، رو بیاوریم.
وی با اشاره به برگزیده شدن چارگون در مناقصه بانک کشاورزی گفت: استقرار سیستم مکاتبات دیدگاه به نام سامانه «سیمای مهر» با تشکیل تیم‌های اجرایی و با همکاری بی‌وقفه کارشناسان چارگون در مدت زمان کوتاهی عملیاتی شد.
رئیس اداره کل مدیریت و نظارت فناوری اطلاعات بانک کشاورزی، کاهش هزینه‌ها را معمولی‌ترین دستاورد استقرار اتوماسیون اداری دیدگاه دانست. وی گفت: یکپارچگی و ارتباط بین سامانه‌های مکاتبات و لجستیک و مالی، مهم‌ترین ارزش افزوده ما از همکاری با چارگون بوده است.

تطبیق‌پذیری سیستم مکاتبات دیدگاه

مهندس سرابی با برشماری قابلیت‌های سیستم مکاتبات دیدگاه تأکید کرد: مهم‌ترین مزیت این سیستم تطبیق‌پذیری آن با اسناد و قوانین بالا دستی است. به طوری که ما می‌توانیم به سرعت قوانین ابلاغی را در سیستم پیاده‌سازی کنیم.
وی ادامه داد: امکان ارجاع نامه‌ها و نشانه‌گذاری آنها همراه با قابلیت ارسال ارجاعات خاص یرای افراد مورد نظر در کنار تحت وب بودن، امکان توسعه و بهبود و افزودن قابلیت‌های جدید از مزیت‌های این سیستم است.
وی همچنین مدیریت هم‌زمان مکاتبات و اسناد مالی را از قابلیت‌های یکپارچگی سیستم‌های دیدگاه دانست و گفت: ارتباط یکپارچه سیستم مکاتبات دیدگاه با سایر سامانه‌های نرم‌افزاری ارزش افزوده ویژه‌ای را در بانک پدید آورده است؛ به طوری که پس از صدور اسناد مالی در انبارها و یا بررسی اسناد املاک بانک و ارتباط با اسناد حسابداری و… امکان مدیریت هم‌زمان اسناد مالی، مکاتبات و گزارش‌گیری‌های متعدد از آن‌ها به راحتی فراهم شده است.
رئیس اداره کل مدیریت و نظارت فناوری اطلاعات بانک کشاورزی با اشاره به به‌کارگیری سیستم متمرکز بانکداری الکترونیک در این بانک افزود: استفاده از این سیستم‌ها همه فعالیت‌ها را در ستاد متمرکز می‌کند که این امر به خودی خود، افزایش حجم مکاتبات ستاد با سایر شعب را به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: یکی از ابزارهای کمک‌کننده به ما برای برای مواجهه با انبوه عملیات‌های اجرایی، سیستم مکاتبات دیدگاه بوده است که با سرعت بالا و کیفیت کاربری موجب شده تا بلافاصله پس از ثبت و نهایی شدن نامه‌ها عملیات مورد نظر بر روی آنها انجام شود.
به گفته سرابی، نشانه‌گذاری نامه‌ها در سیستم مکاتبات دیدگاه، موجب شده تا کلیه شعب بانک کشاورزی در کمترین زمان به نامه‌های خاص و محتوای آن‌ها دسترسی یافته و عملیات لازم را انجام می‌دهند.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

شفافیت مکاتبات و اسناد مالی

رئیس اداره کل مدیریت و نظارت فناوری اطلاعات بانک کشاورزی سیستم‌ مکاتبات و سامانه لجستیک دیدگاه را موجب شفاف شدن گردش اطلاعات در بانک دانست.
وی گفت: استقرار این دو سامانه دسترسی به کلیه مکتوبات و اطلاعات مالی تبادل شده از سال‌های گذشته امکان‌پذیر شده است. همچنین حذف روال‌های دستی و کاغذی، سرعت کار و دقت مکاتبات را افزایش داده است.

دیدگاه همراه نمونه‌ای از انعطاف‌پذیری محصولات دیدگاه

مهندس سرابی خاطرنشان کرد: نیروهای زبده و محصولات متنوع چارگون موجب اعمال تغییرات مورد نظر مدیران در بانک کشاورزی شده‌اند.
وی گفت: دیدگاه همراه و قابلیت استفاده از سیستم مکاتبات دیدگاه بر روی موبایل و تبلت بهره‌وری ابزاری کارآمد برای مدیران بانک است. آنها می‌توانند در طول جابه‌جایی‌ و بازدید از پروژه‌ها کارهایشان را انجام دهند.

درخواست دموی نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری دیدگاه

اشتراک گذاری :