آیا می‌دانستید 40 درصد از صاحبان مشاغل کوچک می‌گویند حقوق و دستمزد و مالیات بدترین و زمان‌برترین جنبه‌های مالکیت یک کسب و کار است؟ اگر با کار وقت‌گیر و خسته‌کننده حقوق و دستمزد مشکل دارید، نرم افزار خودکار حقوق و دستمزد ممکن است پاسخی برای مشکلات شما باشد. کارکنان شما باید به‌طور دقیق و به موقع حقوق دریافت کنند. بدون سختی و ناراحتی، درست است؟ با بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد، پرداخت‌های از دست رفته و اشتباهات پرداختی در گذشته باقی می‌ماند و به خاطره تبدیل خواهد شد. در اینجا ما به شما خواهیم گفت که نرم افزار حقوق و دستمزد چیست، چرا به آن نیاز دارید و ویژگی‌های کلیدی که باید به آن توجه کنید، تا بتوانید برای همیشه با دردسرهای حقوق و دستمزد خود خداحافظی کنید. ابتدا اجازه دهید تعریف کنیم که نرم افزار حقوق و دستمزد واقعاً چیست.

نرم افزار حقوق و دستمزد چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

نرم افزار حقوق و دستمزد به شما کمک می‌کند تا همه چیز را مدیریت کنید. پرداخت کارمندان را خودکار می‌کند و سوابق منابع انسانی مانند زمان و حضور و غیاب را حفظ می‌کند و این در واقع مزیت یکپارچگی نرم افزار حقوق و دستمزد و حضور و غیاب است. این نرم افزار همچنین امکان ارتباط گرفتن با نرم افزارهای حوزه رفاهی مثل وام و همین طور احکام و سوابق پرسنل را فراهم می‌کند. نرم افزار حقوق و دستمزد در زمان مدیران منابع انسانی صرفه‌جویی می‌کند و خطاهای پرداخت حقوق را کاهش می‌دهد – این منجر به رضایت بیشتر کارکنان و مشکلات کمتری برای مدیریت می‌شود. اجرای نرم افزار حقوق و دستمزد هر سال دردسرهای ناشی از مدیریت مالیات کارکنان را از بین می‌برد و می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچک و سازمانی نجات‌بخش باشد. بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد ویژگی‌های زیر را دارد:

  • قابل اعتماد
  • آسان برای سفارشی کردن نیازهای کسب و کار خود
  • سازگار است تا بتوانید پرداخت‌ها را برای همه کارکنان – از جمله کارکنان حقوق بگیر، ساعتی و موقت – مدیریت و خودکار کنید.

10 مزیت بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد

مدیریت نیروی کار پیچیده است، اما یک فرآیند حقوق و دستمزد قوی بخشی از بار تیم منابع انسانی شما را از دوششان برمی‌دارد. در ادامه 10 مزیت نرم افزار حقوق و دستمزد را شرح خواهیم داد:

  1. صرفه‌جویی در زمان، مهم‌ترین مزیت بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد

کسب و کارها سالانه بیش از 80 ساعت را صرف پردازش حقوق و دستمزد می‌کنند. این می‌تواند نتیجه شما را تحت تأثیر قرار دهد، زیرا زمان صرف نیازهای سازمانی دیگر برای رسیدن به اهداف شما نمی‌شود. اتوماسیون نرم افزار حقوق و دستمزد به شما کمک می‌کند تا زمان صرف شده در این زمینه را کاهش دهید و به بخش منابع انسانی شما این امکان را می‌دهد تا بر سایر زمینه‌ها تمرکز کند. همچنین می‌تواند گزارش‌های پایان سال را در اختیار شما قرار دهد تا به شما کمک کند نگاهی بزرگ به کسب و کار خود داشته باشید.

  1. شفافیت

استفاده از سیستم مدیریت حقوق و دستمزد باعث شفافیت و ایجاد اعتماد در بین کارکنان شما می‌شود. سیستم حقوق و دستمزد به کارمند شما این احساس را می‌دهد که حقوق آنها به‌موقع و دقیق است. این خدمات حقوق و دستمزد همچنین به کارکنان امکان دسترسی محدود به مزایای کارکنان خود و اطلاعات زمان و حضور و غیاب را می‌دهد.

  1. خطا را کاهش می‌دهد

مشکلات پردازش حقوق و دستمزد در ایالات متحده بر 82 میلیون کارمند تأثیر می‌گذارد و مشکلات حقوق و دستمزد باعث مشکلات روحی می‌شود. کارمندان باید بدانند پرداخت آنها دقیق خواهد بود. یک سیستم حقوق و دستمزد احتمال خطای انسانی، از جمله ورودی داده‌های نادرست و حذف تصادفی فرمول‌ها را بسیار کاهش می‌دهد.

  1. امنیت

یک فرآیند دستی حقوق و دستمزد درها را برای به خطر انداختن امنیت شرکت شما باز می‌گذارد. این برای مشاغل و شرکت‌های کوچک صادق است. نرم افزار حقوق و دستمزد به شما امکان می‌دهد از داده‌های حقوق و دستمزد کارکنان با ابزارهایی مانند دسترسی به سیستم مشروط و محافظت از رمز عبور محافظت کنید.

  1. رعایت

نرم افزار حقوق و دستمزد به شما این اطمینان را می‌دهد که بدانید در مسیر قوانین و مقررات شرکت و همچنین الزامات و قوانین تشکیل پرونده مالیاتی هستید. سیستم‌های حقوق و دستمزد به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی تغییرات را وارد کنید تا برای شما محاسبه شود. می‌توانید آن را تنظیم و فراموش کنید.

  1. مدیریت حقوق و دستمزد در کشورهای مختلف

در دنیای امروز، کارمندان می‌توانند از راه دور در هر نقطه از جهان کار کنند. با نرم افزار جهانی حقوق و دستمزد، می‌توانید مطمئن شوید که کارمندان بدون توجه به جایی که هستند، به موقع حقوق دریافت می‌کنند.

  1. نظارت آسان‌تر بر کارکنان

پیگیری برنامه‌های کارکنان می‌تواند سخت باشد، اما به عنوان یک مدیر، برای شما مهم است که بدانید کارمندان کجا هستند و چه ساعتی کار می‌کنند. انتخاب یک سیستم حقوق و دستمزد با تقویم کارمندان به شما کمک می‌کند تا به راحتی مرخصی و اضافه‌کاری را کنترل کنید. در یک نگاه، تصویر بزرگی از در دسترس بودن کارکنان و ساعات کار را خواهید داشت.

  1. مدیریت هزینه‌های ساده

فرآیند حقوق و دستمزد به اندازه کافی سخت است. اما باید به مزایای کارمندان، پاداش‌ها و اضافه‌کاری نیز فکر کنید. انتخاب یک سیستم حقوق و دستمزد با گزینه‌های مالی اضافی به شما امکان می‌دهد این هزینه‌ها را پیگیری کنید و از بودجه دقیق در پایان روز اطمینان حاصل کنید. برای مدیریت هزینه‌های پیشرفته‌تر، می‌توانید نرم افزار مدیریت هزینه را نیز در نظر بگیرید.

  1. قابلیت اطمینان

از آنجایی که نرم افزار حقوق و دستمزد خودکار است، هیچ اتکایی به کارمندان برای انجام کار در هر دوره پرداخت وجود ندارد. این سیستم‌ها بسیار قابل اعتماد هستند و به اطمینان از پرداخت دقیق و به موقع حقوق کارکنان کمک می‌کنند.

  1. پشتیبانی مشتری در دسترس

اگر خودتان یک متخصص حقوق و دستمزد نیستید، داشتن یک متخصص در دسترس برای کمک به هر زمان که مشکلی پیش آمد برای عملکرد کسب و کار شما بسیار مهم است. هنگامی که یک سیستم حقوق و دستمزد با کیفیت را انتخاب می‌کنید، در صورت نیاز می‌توانید از تیم پشتیبانی خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. متخصصان نرم افزار می‌توانند بخش منابع انسانی شما را در مورد نحوه عملکرد سیستم راهنمایی کنند و نکاتی را برای یک فرآیند ساده به شما ارائه دهند. اکنون که مزایای بالقوه سرمایه‌گذاری در نرم افزار حقوق و دستمزد را می‌دانید، بیایید به برخی از ویژگی‌هایی که احتمالاً برای نیازهای شرکت شما مفید هستند، نگاهی بیندازیم.

راهکار منابع انسانی

5 ویژگی کلیدی بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد

ویژگی‌های زیر همان چیزی است که شما می‌خواهید هنگام انتخاب نرم افزار مدیریت حقوق و دستمزد به دنبال آن باشید. این گزینه‌ها باعث می‌شود که حقوق و دستمزد یک نسیم باشد و در نهایت منجر به رضایت بیشتر کارکنان شود. در اینجا 5 ویژگی اصلی نرم افزار حقوق و دستمزد آورده شده است:

  1. مدیریت حقوق و دستمزد

نرم افزار حقوق و دستمزد به شما این امکان را می‌دهد که پاداش‌ها، هزینه‌های کارکنان و اضافه‌کاری و حقوق تعطیلات را محاسبه کنید. همچنین می‌توانید به راحتی چک‌هایی را برای آن دسته از اعضای تیم که در سپرده‌های مستقیم ثبت نام نمی‌کنند چاپ کنید. گزارش‌های حقوق و دستمزد به راحتی قابل اجرا هستند و به شما حسی از عملیات کلی کسب و کار می‌دهند.

  1. واریز مستقیم، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد

نرم افزار حقوق و دستمزد سپرده‌های مستقیم تیم شما را بدون نیاز به فکر کردن به آن مدیریت می‌کند. به‌طور خودکار و به درستی به کارمندان پرداخت می‌کند. به‌طور قابل توجهی خطاها را کاهش می‌دهد. واریز مستقیم همچنین روز پرداخت را برای اعضای تیم شما آسان‌تر می‌کند.

  1. ردیابی زمان و حضور و غیاب

امتیاز نرم افزار پردازش حقوق و دستمزد این است که به شما کمک می‌کند تا زمان و سوابق حضور و غیاب کارکنان را حفظ کنید. این ویژگی به بخش منابع انسانی شما اجازه می‌دهد تا به فعالیت‌های روزانه نگاه کند یا گزارش‌های حقوق و دستمزد را برای مشاهده کل اطلاعات مرخصی کارکنان در یک دوره پرداخت یا در طول زمان اجرا کند.

  1. تهیه انواع فایل‌ها و دیسکت‌های قانونی

نرم افزار حقوق و دستمزد، حدس و گمان را از محاسبه مالیات، تکلیف، بیمه و کمک‌های بازنشستگی حذف می‌کند. همچنین می‌تواند پرداخت‌های مالیاتی و فرم‌های حقوق و دستمزد را برای شما ایجاد کند. تصور کنید زمانی که مجبور نیستید هر سال این الزامات را برای هر کارمند مدیریت کنید و به این طریق در زمانتان صرفه‌جویی می‌کنید.

  1. سلف سرویس کارکنان

بسیاری از گزینه‌های نرم افزار حقوق و دستمزد به کارمندان اجازه می‌دهد تا اطلاعات خود را به‌روز کنند. اجازه دسترسی منجر به شفافیت می‌شود و آنها را قادر می‌سازد تا به سؤالات و تغییرات مستقل رسیدگی کنند. کارکنان می‌توانند سابقه پرداخت خود را مشاهده کنند، اطلاعات شخصی خود را تغییر دهند و تنظیمات برگزیده پرداخت را در صورت نیاز تغییر دهند. کارکنان می‌توانند از طریق نرم افزار و یا اپلیکیشن موبایل حقوق و دستمزد فیش حقوقی خود را دریافت کنند و همچنین مدیریت حقوق‌های دریافت شده خود را بر عهده بگیرند.

کاری کنید که سیستم حقوق و دستمزدتان برای شما کار کند. وقتی کارمندان به‌طور قابل‌اعتماد و به‌موقع با شفافیت حقوق دریافت می‌کنند و تیم منابع انسانی شما می‌توانند نتایج قابل مشاهده بزرگی را تجربه کنند، نیروی کار راضی‌تری خواهید دید.

درخواست دمو چارگون

چگونه بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد را برای سازمان خود انتخاب کنیم؟

هنگام تحقیق و بررسی گزینه‌های مختلف نرم افزار حقوق و دستمزد، این سؤالات را از خود بپرسید:

        ✔  آیا نرم افزار با سیستم‌های فعلی شما یکپارچه می‌شود؟

  • وقتی نرم افزار حقوق و دستمزد را وارد می‌کنید، نمی‌خواهید فرآیند تغییر سایر سیستم‌ها را نیز به دردسر بیندازید. در مرحله تدارکات، حتماً بررسی کنید که آیا پلتفرم با سیستم‌ها و برنامه‌هایی که قبلاً دارید یکپارچه می‌شود یا خیر.

        ✔ آیا استفاده از نرم افزار هم برای کارکنان و هم برای مدیریت آسان است؟

  • بهترین راه‌حل حقوق و دستمزد برای همه کاربران آسان است. مطمئن شوید که به دنبال فرآیندهای هوشمند و داخلی هستید که کارمندان برای دسترسی و مانور آنها آسان هستند. هنگامی که کارمندان می‌توانند تغییراتی در اطلاعات شخصی خود ایجاد کنند، در زمان برای همه صرفه‌جویی می‌شود.

        ✔ آیا می‌توان به راحتی نرم افزار را برای نیازهای فعلی و آینده شما پیکربندی کرد؟

  • هنگامی که یک سرویس حقوق و دستمزد جدید را انتخاب می‌کنید، به نیازهای کسب و کار خود در حال حاضر و آینده فکر کنید. آیا این نرم افزار رشد شرکت شما را در سال آینده برآورده خواهد کرد؟ در پنج سال آینده؟ به تصویر بزرگ سازمان خود فکر کنید و یک سیستم حقوق و دستمزد را انتخاب کنید که با شما رشد کند.

        ✔ آیا این نرم افزار با مشاغلی در اندازه شما سازگار است؟

  • در حالی که نرم افزار حقوق و دستمزد برای شرکت‌ها در هر اندازه مفید است، برخی از پلتفرم‌ها ممکن است برای مشاغل با اندازه خاص ایجاد شوند و این بر قیمت‌گذاری تأثیر می‌گذارد. اطمینان یابید سیستمی را انتخاب می‌کنید که با نیازها و منابع سازمان شما هماهنگ است.

        ✔ علاقه‌مند به دریافت یک سیستم حقوق و دستمزد هستید؟

  • به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار، تصمیم برای افزودن نرم افزار حقوق و دستمزد یک تصمیم مهم است و ارزش آن را دارد که برای یافتن بهترین و مناسب‌ترین آن و برای انجام تحقیقات کمی وقت بگذارید. اگر آماده تعهد نیستید، امتحان کردن نرم افزار حقوق و دستمزد رایگان ممکن است راهی برای شروع باشد. اما معمولاً باید برای برخی از گزینه‌ها مانند سپرده، مبلغی را پرداخت کنید. برای کمک به شروع کار، بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد برای مشاغل کوچک را انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

 

نرم افزار حقوق و دستمزد چیست؟

نرم افزار حقوق و دستمزد وظیفه محاسبه حقوق و مزایای پرسنل و تولید اسناد مربوط به پرداخت‌ها را بر عهده دارد. این سیستم ارتباطی تنگاتنگ با سیستم پرسنلی و نرم افزار حقوق و دستمزد دارد و تمام احکام صادره در این نرم افزار به صورت اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نرم افزار حقوق و دستمزد چه مزایایی دارد؟

صرفه‌جویی در زمان، کاهش خطاها، امنیت، نظارت آسان‌تر بر کارکنان، شفافیت، مدیریت هزینه‌های ساده، قابلیت اطمینان و ... برخی از مزایایی است که نرم افزار حقوق و دستمزد در اختیار شما قرار می‌دهد.

ویژگی‌های نرم افزار حقوق و دستمزد چیست؟

سیستم حقوق و دستمزد ویژگی‌های منحصربه‌فرد و بسیار کاربردی دارد که برای کسب و کارها بسیار سودمند است. مدیریت حقوق و دستمزد، واریز مستقیم، ردیابی زمان و حضور و غیاب، تشکیل پرونده مالیات بر درآمد و ... از جمله این ویژگی‌هاست.
اشتراک گذاری :