پرش به محتوای اصلی

مدیریت سرمایه‌های انسانی سازمان تامین اجتماعی با سیستم‌های جامع منابع انسانی دیدگاه، استاندارد شد

رئیس مطالعات وبرنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی، تحول و استانداردسازی مدیریت سرمایه‌های انسانی این سازمان را از نتایج پیاده‌سازی سیستم‌های جامع منابع انسانی دیدگاه، دانست.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی با بیش از ۶۰ هزار پرسنل سازمانی و تعدد پست‌های سازمانی از ابتدای سال ۹۴ و با استقرار نرم‌افزار ارزیابی عملکرد دیدگاه به سوی پیاده‌سازی استاندارد ملی مدیریت ارزیابی کارکنان حرکت کرد.
وی سازمان تامین اجتماعی را اولین و بزرگترین ارائه‌دهنده بیمه‌های اجتماعی دانست و گفت: این سازمان، بزرگترین خریدار بیمه‌های درمانی و دومین ارائه دهنده خدمات این حوزه است.
به گفته رئیس مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی از ۴ سال گذشته با همکاری شرکت چارگون  استقرار مجموعه سیستم‌های جامع منابع انسانی دیدگاه با راه‌اندازی نرم‌افزار ارزیابی عملکرد در این سازمان آغاز شده است.
ضیایی، نرم‌افزار ارزیابی عملکرد را موتور حرکت منابع انسانی دانست و افزود: معتقدیم اگر در مدیریت سرمایه‌های انسانی سازمان درست و خوب عمل کنیم می‌توانیم سایر فرآیندهای سازمانی را نیز تحت تاثیر قرار داده و همه آنها را به تدریج ساماندهی کنیم.
وی با اشاره به حرکت سازمان تامین اجتماعی به سوی استاندار ملی مدیریت عملکرد کارکنان گفت: با کمک ارزیابی عملکرد کلیه پرسنل سازمانی توانسته‌ایم به پرداخت مبتنی بر مدیریت عملکرد نیز دست پیدا کنیم.
به گفته وی، در ساختار سازمان تامین اجتماعی و شعب آن، تمام مزایای انگیزشی پرسنل مبتنی بر ارزیابی عملکرد در لایه‌های سازمانی،گروهی و فردی، محاسبه و پرداخت می‌شود.
رئیس مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: با بکارگیری نرم‌افزار ارزیابی عملکرد دیدگاه، ارزشیابی بیش از۶۰ هزار نفراز کارکنان هر سه ماه یکبار انجام و بر اساس پردازش‌های اطلاعاتی، فرم‌ها و شاخص‌های تعیین شده، پرداخت‌های مالی آنها بر مبنایی کاملا استاندارد محاسبه می‌شود.
ضیایی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که با ادامه همین مسیر می‌توانیم تحولات برزگی را در حوزه سرمایه انسانی سازمان ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: اطلاعات تشکیلات و مشاغل سازمانی زیر بنای سیستم‌های دیگر منابع انسانی است. یعنی ما تا وقتی که تشکیلات نداشته باشیم نمی‌توانیم احکام پرسنلی را صادر و شرح وظایف مشاغل و به تبع آن، پرداخت حقوق پرسنل را ساماندهی کنیم چون همه آنها از زیر سیستم تشکیلات سازمانی خوراک می ‌گیرند.
ضیایی یادآورشد: با توجه به تنوع مشاغل و گستردگی سازمان و تعدد پست‌های سازمانی بسیار کار بزرگ و پیچیده‌ای است به ویژه اینکه قبلا هم یک سیستم یکپارچه حوزه پرسنلی و حقوق و دستمزد نداشتیم. در حال حاضر گیر انداختن چرخ دنده‌های این دو حوزه با هم کاری عظیم و بزرگ است که امیدواریم با همراهی شرکت چارگون و تلاش همکاران سازمانی خودمان بتوانیم به آن دست پیدا کنیم.

برنامه راهبردی سازمان تامین اجتماعی در استقرار سیستم جامع منابع انسانی
گستره فیزیکی و تعدد و تنوع خدمات سازمان در سراسر کشور موجب شده تا خانواده سازمان تامین‌ اجتماعی، جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر را در مشاغل گوناگون در بر بگیرد که از این نظر نیز در زمره بزرگترین سازمان‌های کشور قرار می‌گیرد.
دکتر رحیم اردلان- معاون سابق مالی و اداری سازمان تامین اجتماعی نیز پیشتر در سخنانی گفته بود: «سازمان تأمین اجتماعی، نهادی عمومی و غیردولتی با هویت اجتماعی‌_‌اقتصادی است که بیش از 42 میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد. این سازمان، محوری‌ترین ارائه‌دهنده حمایت‌های قانونی تأمین اجتماعی و از عوامل اساسی در پشتیبانی نیروی کار و تعمیق احساس امنیت اجتماعی به شمار می‌رود.»
او درباره پیاده‌سازی سیستم‌های منابع انسانی ‌دیدگاه در این سازمان و تاثیر آن در ارائه خدمات به مردم تاکید کرده بود:« مدیریت اطلاعات و فرایندهای سازمان در حوزه سرمایه انسانی، مستلزم بهره گیری از فناوری‌های نوین به ویژه فناوری اطلاعات است. شاید مطلع باشید که تأمین اجتماعی یکی از سازمان‌های پیشرو و اولین‌ها در استقرار سیستم‌های اطلاعاتی است که امکانات کم نظیری را در زمان خود در اختیار داشته است؛ بنابراین در حوزه‌های مرتبط با منابع انسانی هم از سالهای دور، سیستم‌ها و نرم‌افزارهایی با توجه به نیاز و امکانات، توسط همکاران فنی یا شرکت‌های تابعه فعال در زمینه IT پیاده‌سازی شده و مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ اما یکپارچگی و جامعیت را آنگونه که مطلوب سازمان بود در بین این سیستم‌ها نداشتیم‌؛ یعنی سیستم تشکیلات ما در یک حوزه استفاده می‌شده و سیستم پرسنلی بدون ارتباط سیستمی با آن در حوزه‌ای دیگر. به همین ترتیب نرم‌افزار حقوق و دستمزد و مابقی نرم‌افزارها که این خود، مشکلات زیادی از جمله مغایرت‌ها را به وجود می آورد. البته الزام دیگر ما وظیفه و تکلیفی بود که در برنامه راهبردی سازمان مشخص شد و طی یک برنامه عملیاتی مهم تحت عنوان «استقرار سیستم جامع منابع انسانی» به منظور تحقق اهداف و راهبردهای این حوزه به تصویب رسید.»
او تاکید کرده بود:« مشکلات ناشی از عدم یکپارچگی و جزیره‌ای بودن در همه سیستم‌ها تقریبا مشابه است. بدیهی است که وقتی می‌خواهیم حکم کارگزینی فرد را صادر کنیم باید این فرد را در پست سازمانی مصوب خودش منصوب کنیم و اطلاعات مترتب بر پست، مانند رسته، رشته، امتیازات و … از سیستم تشکیلات سازمانی خوانده شود؛ اما تا پیش از استقرار سیستم جامع دیدگاه در سازمان، این اطلاعات به صورت دستی در سیستم پرسنلی ثبت می‌شد که در مواردی خطای کاربری یا عدم لینک با آخرین ساختار مورد تائید، مغایرت‌هایی را به وجود می‌آورد. طبیعتا گزارش‌ها هم با هم منطبق نمی‌شد، حوزه ساختار ما هم از سوی دیگر از وضعیت تصدی پست‌ها بی‌خبر بود. حالا همین مسائل بین نرم‌افزارهای حقوق و دستمزد و پرسنلی هم پیش می‌آمد. یعنی در مواردی مبلغ حکمی که کارگزینی درج می‌کرد با مبلغی که واحد مالی، مبنای پرداخت قرار می‌داد، مغایر بود یا این که به دلیل عدم ارتباط این 3 سیستم در طراحی و بازنگری ساختارها، محاسبه بار مالی برای حوزه تشکیلات، امکان‌پذیر نبود.»

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

کارگاه‌های متعدد آموزشی نرم‌افزارهای دیدگاه به صورت حضوری و مجازی
بنابراین گزارش، در آغاز همکاری چارگون و سازمان تامین اجتماعی نرم‌افزارهای ارزیابی عملکرد، استخدام، اعزام و پایان خدمت، پرسنلی، تشکیلات سازمانی، توسعه و آزمون، حضور و غیاب و حقوق و دستمزد از راهکار مدیریت منابع انسانی دیدگاه برای عملیاتی شدن در این سازمان انتخاب شدند. استقرار این نرم‌افزارها با برنامه‌ریزی مدون برای  راه‌اندازی در سازمان مرکزی و ادارات استانی این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.
پراکندگی جغرافیایی و حجم انبوه اطلاعات و داده‌ها و همچنین تنوع مشاغلی که در تقسیم‌بندی‌های این سازمان قرار می‌گیرند ویژگی‌های برجسته‌ای در سازمان تامین اجتماعی است که شرکت چارگون نسبت به آنها توجه ویژه داشت.
در روند اجرای این پروژه از طریق برگزاری چند جلسه ویدئو کنفرانس توسط کارشناسان چارگون، کلیه مدیران ادارات کل بیمه‌ تامین اجتماعی سراسر کشور با موضوع «تشریح اقدامات صورت پذیرفته در پیاده‌سازی سیستم‌های منابع انسانی» آشنا شدند. در این جلسات علاوه بر تبیین اهداف کلی سازمان، سیاست‌های جدید اتخاذ شده، ضرورت ایجاد بستری یکپارچه بین ادارات و مراکز تابعه این سازمان و همچنین توانمندی سیستم‌های منابع انسانی دیدگاه برای تحقق این اهداف، تشریح شد.
پس از اعلام برنامه تدوین شده جهت استقرار سیستم‌های یکپارچه منابع انسانی دیدگاه، کارشناسان استقرار چارگون با حضور در ستاد مرکزی  شعب استانی سازمان تامین‌اجتماعی پس از استقرار نرم‌افزارها، کارگاه‌های آموزشی متنوعی را برای بکارگیری موثر و معرفی قابلیت‌های نرم‌افزار به کارکنان این سازمان در شهرها و استان‌های مختلف برگزار کردند.

شتاب نفود سیستم‌های جامع منابع انسانی دیدگاه در سازمان تامین اجتماعی

۲ ماه گذشته، استقرار نرم‌افزارهای سیستم جامع مدیریت منابع انسانی دیدگاه در سازمان تامین اجتماعی با شتاب بیشتری دنبال شده است. پویایی و انعطاف‌پذیری بالای نرم‌افزارهای دیدگاه در این سازمان تحولات بزرگ دیگری را به همراه داشته است؛ به عنوان مثال درخت تشکیلات و پست‌های شغلی این سازمان پس از ۲۰ سال  با استقرار نرم‌افزار تشکیلات سازمانی دیدگاه، به روز رسانی می‌شود که بنا به گفته مدیران سازمان تامین اجتماعی، داینامیک بودن و پویایی نرم‌افزارهای دیدگاه، امکان ایجاد این تغییرات بزرگ را در سازمان رقم زده‌اند.
در حال حاضرعلاوه بر نرم‌افزارهای تشکیلات سازمانی و ارزیابی عملکرد، سیستم پرسنلی دیدگاه نیز در تمام شعب و ادارات مرتبط با سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشورعملیاتی شده و ابتدای سال ۹۹ دومین سالی است که احکام ده‌ها هزار نفر پرسنل این سازمان در دیدگاه صادر می‌شود.
نرم‌افزار حضوروغیاب دیدگاه نیز برای کلیه واحدهای بیمه ای و سه واحد درمانی به صورت پایلوت راه‌اندازی شده است.
سیستم‌های رفاهی دیدگاه از جمله نرم‌افزارهای وام، بیمه و مهمانسرا نیز هم‌اکنون در شعب سازمان تامین اجتماعی  درکل کشور بهره‌برداری می‌شود. استقرار سیستم تربیت بدنی و سیستم‌های جذب و استخدام و بازنشستگی نیز در این سازمان به زودی عملیاتی می‌شوند.

مطالب مرتبط

پنجره‌ای نو برای ارتباط با چارگون
پنجره‌ای نو برای ارتباط با چارگون

ایجاد بلاگ برای چارگون به معنی ایجاد روش نوین ارتباطی علاوه بر روشهای موجود قبلی است. با ایجاد این بلاگ ... ادامه مطلب »

«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا
«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا

مجموعه نرم‌افزاری «دیدگاه»، در دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا به عنوان نرم‌افزار برتر شناخته شد. در این جشنواره که در تاریخ 17 ... ادامه مطلب »

استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه
استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه

با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری شرکت چارگون در دانشگاه ارومیه، روابط‌عمومیِ این دانشگاه با درج این خبر، ورود این نرم‌افزار ... ادامه مطلب »

سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم
برگزاری سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم

شرکت چارگون با دعوت و همکاری دانشگاه سراسری قم، سمیناری تحت عنوان «مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار ... ادامه مطلب »

حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک
حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک، به همت دبیرخانه این همایش و مجله مدیریت ارتباطات در روز 31 اردیبهشت ماه در ... ادامه مطلب »

استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون
استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون

نخستین گردهمایی سالانه شرکت چارگون، با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد. این ... ادامه مطلب »

تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه
تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه

شرکت خدمات مشتریان چارگون، برای پاسخگویی سریع و متعهدانه به مشتریان مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، در لحظه ثبت موارد پشتیبانی، با اختصاص و اعلام کد رهگیری، امکان ... ادامه مطلب »

«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات
«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات

با تاسیس بخش جدیدی تحت عنوان «صدای شما» در سایت رسمی شرکت چارگون، امکان ارسال مستقیم بازخوردها، نظرات، انتقادات و ... ادامه مطلب »

تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون
تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون

گروه خيريه شرکت چارگون، با اهداف خیر‌خواهانه و با محوریت یاری رساندن به افراد نیازمند، فعاليت خود را آغاز كرد. ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.