پرش به محتوای اصلی

چه‌کسی مسئول ایجاد تغییرات در سازمان می‌باشد؟

تغییرات پیش‌رو

سازمان‌ها و شرکت‌ها برای اینکه بتوانند در بازار رقابتی و نابسامان فعلی به حیات خود در شرایط مناسب و مطلوب ادامه دهند، ناگزیر استقبال از تغییرات در جهت بهبود عملکرد خود می‌باشند.

هر چه سازمان نسبت به طراحی و اعمال این تغییرات سرعت و انعطاف بیشتری داشته باشد، موفق‌تر خواهد بود. حال یک پرسش مهم این است که چه کسی مسئول ایجاد این تغییرات در سازمان می‌باشد؟

یکی از نکات مهم در ایجاد مدیریت تغییرات سازمانی انتخاب جهت اعمال تغییرات می‌باشد. بدین معنا که آیا باید تغییرات از سمت مدیران ارشد یک سازمان طراحی و اعمال شود یا اینکه تغییرات توسط مدیران میانی یا حتی کارکنان سازمان طراحی و اجرا شوند؟ فارغ از این حقیقت که سازمان‌ها به هر دو نوع از تغییرات نیاز دارند، تجربه نشان داده است که تغییراتی که از سمت کارکنان سازمان طراحی و اجرا می‌شوند هم سریع‌تر در سازمان اعمال و نهادینه می‌شوند و هم ماندگاری بیشتری در سازمان خواهند داشت. از دیگر نکات مثبت این روش تغییرات ایجاد حس رضایت و انگیزه در بین مجریان و میل و امیدواری در بین دیگر کارکنان سازمان می‌باشد.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

مسئله بسیار مهم و حیاتی در این گونه تغییرات حمایت مدیران ارشد از تغییرات و مجریان تغییرات می‌باشد. عدم حمایت یا حمایت ناکافی از مجریان تغییرات سازمانی بی‌شک باعث شکست تغییرات خواهد شد. بدون شک ایجاد هرگونه تغییری در سازمان در هر سطحی، سازمان و کارکنانش را دچار آشفتگی‌ها وبرخوردهایی هر چند کوتاه مدت خواهد نمود. اینجاست که مدیران ارشد سازمان باید نسبت به این شرایط صبوری نشان داده، مانند آن زمان که خود مجری تغییرات می‌باشد، و نسبت به تغییرات و مجری‌های آن حمایت کامل را داشته باشند.

این رفتار مدریت ارشد علاوه بر دلگرمی و اطمینانی که به مجریان تغییرات می‌دهد، باعث می‌شود که پذیرش تغییرات توسط بخش‌های مرتبط سازمان با سهولت بیشتری صورت گیرد.

تجربه‌ای که در چند سال اخیر، در شرکت چارگون جاری بوده است. تغییرات بسیاری است که توسط کارشناسان شرکت پیشنهاد، طراحی و اجرا شده‌اند. این تغییرات از هر نوع و در هر سطحی بوده‌ است، تغییرات درون واحدی و در سطح فرآیندهای کاری تا تغییرات استراتژیک در سطح کلان گروه شرکت‌های چارگون. اما چیزی که در تمام این تغییرات مشترک بوده است، اهمیت و حمایت مدیران ارشد چارگون از تغییرات و مجریان تغییرات بوده است و نتیجه آن شده است که چارگون سازمانی چابک نسبت به تغییرات باشد و ضریب موفقیت اعمال تغییرات بسیار بالا باشد.

مطالب مرتبط

استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه
استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه

با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری شرکت چارگون در دانشگاه ارومیه، روابط‌عمومیِ این دانشگاه با درج این خبر، ورود این نرم‌افزار ... ادامه مطلب »

سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم
برگزاری سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم

شرکت چارگون با دعوت و همکاری دانشگاه سراسری قم، سمیناری تحت عنوان «مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار ... ادامه مطلب »

«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات
«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات

با تاسیس بخش جدیدی تحت عنوان «صدای شما» در سایت رسمی شرکت چارگون، امکان ارسال مستقیم بازخوردها، نظرات، انتقادات و ... ادامه مطلب »

روابط عمومی الکترونیک معلولی از دنیای فناوری اطلاعات
روابط عمومی الکترونیک معلولی از دنیای فناوری اطلاعات

پیدایش و توسعه تکنولوژ‌ی‌های مختلف اطلاعاتی و ارتباطی، باعث ایجاد تحولات عمیق و محسوسی در زندگی افراد از اقشار مختلف ... ادامه مطلب »

حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی
حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

مقاله ارسالی توسط روزبه بهرامی، رییس واحد راه‌اندازی منابع انسانی شرکت چارگون، به هفتمین کنفرانس توسعه منابع‌ انسانی، در میان ... ادامه مطلب »

حضور شرکت چارگون در همایش روز جهانی کاربردپذیری 90
حضور شرکت چارگون در همایش روز جهانی کاربردپذیری 90

همایش روز جهانی کاربردپذیری روز پنج‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۰ با حمایت و حضور شرکت چارگون، در دانشگاه علم و فرهنگ ... ادامه مطلب »

برگزاری هفتمین سمینار توسعه منابع انسانی با حضور شرکت چارگون
برگزاری هفتمین سمینار توسعه منابع انسانی با حضور شرکت چارگون

هفتمین سمینار منابع انسانی کشور، توسط مؤسسه مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی و با همکاری انجمن مدیریت منابع انسانی و ... ادامه مطلب »

حضور تیم UX شرکت چارگون در کنفرانس ICIMT 2011
حضور تیم UX شرکت چارگون در کنفرانس ICIMT 2011

مقاله‌ای که از سوی تیم UX شرکت چارگون در کنفرانس ICIMT 2011 شرکت داده شده است، از میان ده‌ها اثر ... ادامه مطلب »

چه‌کسی مسئول ایجاد تغییرات در سازمان می‌باشد؟
چه‌کسی مسئول ایجاد تغییرات در سازمان می‌باشد؟

[caption id="attachment_228" align="alignright" width="240"] تغییرات پیش‌رو[/caption] سازمان‌ها و شركت‌ها برای اينكه بتوانند در بازار رقابتی و نابسامان فعلی به حيات ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

۲ دیدگاه

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. مطالبتون بسیار جالب وجذابی بود فقط یه نکته می خواهم بدونم آیا در اتوماسیون اداری- نرم افزار- مکاتبات-برای ثبت نامه های دریافتی امکان این وجود دارد که با کلیک بر روی نامه ارسال شده از مرکزی را ثبت کنیم ؟ اگر بشود بسیار عالی خواهد بود چون در وقتی که برای اسکن نامه های دریافتی می گذاریم، صرفه جویی می گردد.

  2. @aghajani برای دریافت پاسخ در این زمینه می‌توانید با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید یا از طریق جامعه مجازی support.chargoon.com سوال خود را مطرح نمایید تا همکاران متخصص در این زمینه پاسخ دهند. از اظهار لطف شما به وبلاگ و مطالب منتشر شده سپاسگزاریم.