تردیدی نیست که موفق‌ترین مشاغل بهترین تجربه مشتری را ارائه می‌دهند. BPM استراتژی قدرتمند برای سازمان‌ها در جهت تأمین رضایت مشتری در یک بازار رقابتی است. به‌طور سنتی در مدیریت فرآیند کسب‌وکار (BPM) نظم و انضباطی در نظر گرفته می‌شود که هدف آن بهبود فرآیندهای کسب‌وکار است.

خلق ارزش برای مشتریان

سازمان‌ها باید بتوانند تغییر نیازمندی‌ها و خواسته‌ها و ترجیحات مشتری را تشخیص دهند و نسبت به این تغییرات واکنش مناسب و سریع نشان دهند. سازمان‌ها می‌توانند فرآیندها را بهبود بخشند تا نیازهای مشتری را بهتر برآورده سازند. این روند تأثیر مستقیمی بر شاخص‌هایی مانند رضایت، وفاداری و حفظ مشتری دارد. علاوه بر این اصلاح فرآیندهای کسب‌وکار به گونه‌ای که پاسخگوی نیاز مشتریان باشد اغلب منجر به بهره‌وری و کارایی بهتر می‌شود.

از ابزارهای BPM استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که فرآیندها بدون مشکل کار می‌کند و بهبود فرآیند در سازمان ایجاد می‌شود. با این حال به ندرت BPM به عنوان راهی برای بهبود تجربه مشتری در نظر گرفته شده است.

در مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار ارائه خلق ارزش برای مشتریان اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا تمرکز اصلی در هر کسب‌وکار بر روی مشتریان است. درواقع عملکرد هر کسب‌وکار به موفقیت در حفظ و نگه‌داری مشتریان برای طولانی‌مدت بستگی دارد. بنابراین باید به انتظارات مشتریان توجه ویژه شود.

 

خلق ارزش برای مشریان
خلق ارزش برای مشریان

 

سازمان‌هایی که از BPM و BPMS استفاده می‌کنند با استقرار انواع مفاهیم، روش‌ها، ابزارها و … نسبت به سازمان‌هایی که از این مفاهیم و ابزار استفاده نمی‌کنند، ارزش بیشتری در روابط خود با مشتری خلق می‌کنند. این سازمان‌ها تلاش می‌کنند تا مشتریان خود را حفظ کنند.

۴ راه برای بهبود تجربه مشتری با BPM و نرم‌افزار BPMS

  1. جدول زمانی محصول، کیفیت خدمات و تحول بهبودیافته: BPM با در نظر گرفتن روند کار از نظر مشتری، کیفیت کلی را بهبود می‌بخشد. به همین ترتیب BPM هنگام بحث در مورد بهبود روند، نیازهای مشتری را در اولویت قرار می‌دهد.
  2. افزایش شخصی‌سازی: چارچوب‌های سازمانی سنتی افراد را به بخش‌های مختلف تقسیم می‌کند. جدا از نقاط ضعف احتمالی که این بخش ممکن است در عملیات کسب‌وکار داشته باشد، در نظر گرفتن سازمانی متشکل از ادارات به جای افراد، تجربه مشتری را از بین می‌برد. BPM به متحد کردن نقاط تماس مشتری کمک می‌کند که منجر به نوعی شخصی‌سازی و افزایش رضایت مشتری می‌شود.
  3. تصمیم‌گیری مشتری‌محور: در حالی که بسیاری از سازمان‌ها تصمیمات خود را صرفاً با توجه به تأثیر آن بر روی میزان فروش می‌گیرند، BPM توجه را به افراد متشکل از سازمان برمی‌گرداند. این رویکرد اجازه می‌دهد تا یک شرکت تأثیر یک تصمیم خاص را از دید مشتری متصور شود که تصویر کاملی از عواقب انتخاب را ارائه می‌دهد تا آن‌چه ملاحظات مالی به تنهایی می‌تواند ارائه دهد.
  4. هزینه پایین عملیات: BPM و نرم افزار BPMS با ساده‌سازی فرآیندها در سازمان، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد تا بتوان آن‌ها را به راحتی درک و مدیریت کرد و همچنین می‌تواند خطرات و ضایعات را کاهش دهد. این پس‌اندازها می‌تواند به صورت کاهش قیمت به مشتریان منتقل شود.

بدون شک امروزه کسب رضایت مشتری جایگاهی مهم و حیاتی در اهداف سازمان داشته و مدیران ارشد به خوبی می‌دانند موفقیت آن‌ها در راه رسیدن به اهداف سازمان در گرو جلب رضایت مشتریان است و سازمان‌ها تعالی خود را در خلق ارزش‌های مطلوب مشتری می‌دانند.

 

 

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

مقاله‌های مرتبط:

هفت پرسشی که هر تحلیلگر کسب و کار در مورد مدلسازی BPMN می‌پرسد؟

نرم افزار BPMS چگونه به کاهش هزینه‌های سازمان کمک می‌کند؟

چرا آموزش مدل سازی فرآیند با استفاده از BPMN مهم است؟

چگونه BPM و BPMS می‌تواند مدیریت کارکنان را بهبود بخشد؟

قدرت مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار و نرم‌افزار BPMS دیدگاه

مدیریت فرآیند کسب‌وکار (BPM) و مشارکت کارمندان سازمان

 

 

درخواست دموی نرم افزار BPMS دیدگاه

فرم درخواست دموی نرم‌افزارهای دیدگاه
فرم درخواست دموی نرم‌افزارهای دیدگاه

اشتراک گذاری :