قابلیت‌های نرم‌افزارهای جامع منابع انسانی دیدگاه با تمرکز بر نیازهای روزمره کاربران تخصصی سازمان‌های مشتری فرایندهای محاسباتی تخصصی و پیچیده را تسهیل کرده است.

نرم افزارهای حوزه منابع انسانی، جنبه‌های متفاوتی برای توسعه و بهبود دارند. از یک سمت تقریباً تمام کارکنان یک سازمان کاربر این نرم‌افزارها هستند. از سمت دیگر کارکنانی تخصصی با وظایفی مشخص در سازمان وجود دارند که فرآیندهای محاسباتی بسیار تخصصی و پیچیده‌ای را به این سیستم‌ها تحمیل می‌کنند. درخواست‌های متفاوت مدیران و دریافت آخرین گزارش‌ها تا پاسخ‌گویی به نیازهای همکاران از وضعیت پرسنلی و حقوق و دستمزدشان و… نمونه‌هایی از وضعیت‌های پیچیده کاربران تخصصی سازمان‌هاست.
شرکت چارگون در طول یک سال گذشته برای افزایش قابلیت‌های نرم‌افزارهای جامع منابع انسانی دیدگاه صرفاً در جهت بهبود کارایی گام برنداشته و تمرکز و توجه اصلی این توسعه‌ها را به سمت پاسخ‌گویی نیازهای کاربران تخصصی سازمان‌ها معطوف کرده است. صدها توسعه و بهبود کلی و جزئی در ۱۴ نرم‌افزار این راهکار رخ داده است که همگی آن‌ها به معماری زاگرس منتقل شده و در دسترس کاربران نهایی سیستم‌هاست.

برنامه پیشخوان در نرم‌افزارهای جامع منابع انسانی دیدگاه

برنامه پیشخوان پراستفاده‌ترین عملیات‌های پیشخوان دیدگاه را روی موبایل در اختیار کاربر می‌گذارد. کارکنان سازمان با استفاده از این اپلیکشین موبایلی می‌توانند به راحتی جزئیات امور پرسنلی خود اعم از درخواست و یا تأیید مرخصی‌ها، مأموریت‌ها، گزارش‌های شخصی و… را ببینند و آن‌ها را پیگیری کنند.

در حال حاضر و با توسعه مسیر پیشخوان همراه، کارکنان به راحتی و در نزدیک‌ترین نقطه به آیتم‌های اداری خود دست پیدا می‌کنند و مراجعه‌شان به واحدهای غیرضروری حدف شده است.

گردش آنلاین اطلاعات حضور و غیاب پرسنل

در بین بهره‌برداران دیدگاه سازمان‌هایی با پراکندگی جغرافیایی، تعدد محل‌های خدمت و تعدد دستگاه‌های کارت-ساعت، وجود دارند. در چنین سازمان‌هایی معمولاً فرآیند تخلیه اطلاعات دستگاه کارت-ساعت، سخت بوده و یک یا چند ساعت برای ارسال اطلاعات آن‌ها به دیدگاه، زمان صرف می‌شد.
شرکت چارگون با بازنگری کلی این فرآیند، امکان تخلیه آنلاین و بدون وقفه اطلاعات در سیستم حضورو غیاب دیدگاه را طراحی و پیاده‌سازی کرده است. در این طراحی به دلیل زیرساخت Push notification تخلیه اطلاعات به رابط کاربری دیدگاه متصل می‌شود. کیوسک نگهبانی اطلاعات در شرایط آنلاین قرار خواهد گرفت و اطلاعات حضور و غیاب افراد به سرعت در سیستم ثبت می‌شود.

افزایش کارایی نرم‌افزار تشکیلات سازمانی

نفود سیستم تشکیلات سازمانی دیدگاه در سازمان‌های بزرگ و به ویژه سازمان‌های دولتی، ضرورت بازنگری و افزایش کارایی نرم‌افزار را به دنبال داشت.

در بین کاربران سیستم تشکیلات سازمانی دیدگاه، سازمان‌هایی هستند که درخت تشکیلات آن‌ها در لحظه بیش از صد هزار نقطه دارد و در طول زمان مرتباً در حال تغییر است. چارگون برای اینکه بتواند کارایی لازم را نرم‌افزار ایجاد کند در زمینه بازنویسی نرم‌افزار تمرکز بیشتری کرد. از جمله قابلیت‌‌های افزوده شده به این نرم‌افزار، امکان دسترسی کاربران نهایی به تغییرات و مجوزهاست.

از آنجا که در بسیاری از سازمان‌ها تغییرات درخت تشکیلات بر اساس یکسری از مجوزها رخ می‌دهند تا پیش از این از طریق رابط کاربری دیدگاه، امکان دسترسی به ارتباط منطقی بین تغییرات و مجوزها وجود نداشت. در حال حاضر با تکمیل این مسیر، کاربر نهایی می‌تواند درباره هر یک از دپارتمان‌ها سوابق تغییرات را چک کند و مجوزهای آن را ببیند.

سیستم پرسنلی در نرم‌افزارهای جامع منابع انسانی دیدگاه

کاربران تخصصی برای پاسخ‌گویی به همکاران خود درباره دریافت پایه و تغییر گروه و دریافتی پس از آن، مجبور بودند یا محاسبات را کاغذی و دستی انجام دهند و یا با مراجعه به پرونده پرسنلی شخص، تغییرات را انجام و پیش حکم برای او صادر کنند. آن‌ها بعد از پاسخ به همکار خود و اعلام عدد احتمالی باید پیش‌حکم را از بین می‌بردند و دوباره پرونده را به حالت قبل، برمی‌گرداند.

با افزوده شدن امکان «محاسبه‌گر حکم احتمالی» در نرم‌افزار پرسنلی، کاربر نهایی می‌تواند تغییرات احتمالی افراد را با محاسبه پایه و گروه و سایر تغییرات آیتم‌های حکمی را بدون نیاز به دخیره شدن، محاسبه کند و به سؤالات همکاران خود پاسخ دهد.

در بسیاری از سازمان‌ها مهم است که در حکم نهایی صادر شده، تسلسل شماره وجود داشته باشد و یا حکم صادره در لحظه‌ی امضا، تاریخ‌دار شود نه در فرآیند گردش.

افزوده شدن قابلیت «تفکیک فرآیند پیش‌نویس و صدور حکم نهایی» در نرم‌افزار پرسنلی دیدگاه اختیار عمل کاربر نهایی را بیشتر کرده است و او می‌تواند در چگونگی مسیر گردش احکام، نقشی تعیین‌کننده داشته باشد.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

در برخی از سازمان‌های مشتری چارگون و بر اساس قوانین کشور باید تغییرات آیتم‌های حکم پرسنلی افراد را بر اساس آیتم‌های حکم‌های پیشین او انجام داد. در چنین شرایطی هرگونه تغییر باید مرتباً در پرونده او ثبت شود.

تصور کنید پرسنلی با مراجعه به منابع انسانی سازمان خود اعلام کند که مثلاً ۱۰ سال پیش فوق لیسانس گرفته و فراموش کرده آن را به سازمان اعلام کند. این در حالی است که برای او تعداد زیادی حکم در طول این سال‌ها صادر شده و حالا این تغییرات باید در همه احکام پیشین این زنجیره، لحاظ شود.

پیش از این کاربر تخصصی نرم‌افزار پرسنلی دیدگاه باید برای اعمال این تغییرات به یک‌یک احکام مراجعه و تغییرات را اعمال می‌کرد و پس از تأیید هر یک از احکام سراغ حکم بعدی می‌رفت. با بازنگری‌‌های انجام شده در نرم‌افزار پرسنلی دیدگاه، کلیت این فرآیند، بازنگری شده و کاربر فقط با یک بار مراجعه به پرونده متقاضی می‌تواند این تغییرات را در همه آیتم‌های حکمی او در سنوات مختلف، اعمال کند.

 

نرم‌افزار منابع انسانی
نرم‌افزار منابع انسانی

ویژگی سیستم مدیریت مزایا در نرم‌افزارهای جامع منابع انسانی دیدگاه

در اغلب سازمان‌ها فرآیندی وجود دارد تا پرداخت‌هایی را بر اساس بودجه تعیین شده، بین پرسنل تقسیم کنند‌. در سازمان‌های دولتی این بودجه به صورت اضافه کار و در سازمان‌های خصوصی به صورت پاداش و یا پرداخت‌های غیرمستمر به پرسنل تعلق می‌گیرد.

نرم‌افزار مدیریت مزایا در مجموعه دیدگاه این قابلیت را دارد که فاکتورهای متفاوتی را از پرونده پرسنلی کارکنان شامل نتایج ارزیابی عملکرد، اضافه‌کاری‌های واقعی و سایر فاکتورها استخراج کند و با بررسی و تحلیل آنها رقم توزیعی متناسبی را به مدیران پیشنهاد دهد.

کل چرخه این فرآیند در نرم‌افزارهای جامع منابع انسانی دیدگاه در حوزه پرسنلی، حضور و غیاب، ارزیابی عملکرد و. .. اتفاق می‌افتند و پس از جمع‌آوری اطلاعات و تأیید پیشنهاد ارائه شده از سوی مدیران نهایتاً از طریق سیستم حقوق و دستمزد دیدگاه به پرسنل داده می‌شود. در این فرآیند مکانیزه علاوه بر امنیت و شفافیت اطلاعات، توزیع بودجه عادلانه و بدون سوگیری‌های فردی، رخ می‌دهد.

پوشش حیات پرسنلی افراد با نرم‌افزار جذب و استخدام

ممکن نیست سازمانی زنده باشد و فرآیند جذب پرسنل را برای خود تعریف نکرده باشد. معمولاً این فرآیند مراحل مختلفی را از تعیین پست، تأیید پست و بلوکه کردن آن تا مراجعه به رزومه افراد در بانک‌های اطلاعاتی و برگزاری مصاحبه استخدامی و در نهایت تأیید فرد متقاضی به عنوان یکی از پرسنل سازمانی را در بر می‌گیرد.

نرم‌افزارهای جامع منابع انسانی دیدگاه از لحظه‌ای که کسی در یک سازمان استخدام می‌شود تا وقتی که حیات پرسنلی‌اش در آن سازمان به پایان و به مرحله بازنشستگی می‌رسد را پوشش می‌دهد.

 

درخواست دموی نرم‌افزار پرسنلی دیدگاه

اشتراک گذاری :