هایپر اتوماسیون در یکپارچه‌سازی فرآیندهای سازمان و هموارسازی گردش‌های کاری مفید است. همان‌طور که شرکت‌ها به صورت دیجیتالی با سرعت برق تغییر می‌کنند، به هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل، یادگیری ماشین، ابر، RPA، گردش کار دیجیتال نیاز دارند و برای گره زدن همه آن‌ها به هم، به فناوری هایپر اتوماسیون وابسته هستند. هایپر اتوماسیون در تحول دیجیتال نقش بسیار مهمی دارد.

پلتفرم‌های هایپراتوماسیون در تحول دیجیتال

پلتفرم‌های هایپراتوماسیون معیارها، ابزارها و فناوری‌های پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهند که منجر به پایداری بلندمدت و تعالی عملیاتی می‌شوند. ترکیب راه‌حل‌های کلاسیک BPM با کد پایین، RPA، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به نیروی محرکه تحول دیجیتال تبدیل شده است. یکپارچه‌سازی داده‌های ضروری، اتصال نیروی کار و توسعه برنامه‌های کاربردی با کد کم همگی نمونه‌هایی از تحول دیجیتال هستند.

گارتنر گزارش داد که فناوری هایپر اتوماسیون را در میان 12 روند برتر تجارت دیجیتال استراتژیک در سال 2022 قرار داده است. کسب‌وکارهایی که برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی دوره‌ای را در مسیر تحول دیجیتالی انجام می‌دهند، می‌توانند به راحتی تحت تأثیر فراوانی و تنوع سخت‌افزار و نرم‌افزار ابزاری و همچنین فرآیندهای دستی و عملیاتی که نیاز به سیستم اتوماسیون اداری دارند، شوند.

پلتفرم هایپر اتوماسیون

برای ادغام فرآیندهای کسب و کار سرتاسر از طریق ابراتوماسیون، یک سری سؤالات حیاتی وجود دارد که شرکت‌ها باید بپرسند: آیا می‌توانیم آن را بهینه کنیم؟ آیا همه اطلاعات درست را جمع‌آوری کرده‌ایم؟ چگونه همه اطلاعات را در طول مسیر دسته‌بندی می‌کنیم؟ تنگناها چیست؟

توانایی یک سازمان برای طراحی و بهره‌برداری از رویکرد اتوماسیون فوق‌العاده سازمانی برای موفقیت در بازار رقابتی امروز بسیار مهم است، زیرا دیجیتالی کردن فرآیندها یک ابتکار بهبود مستمر است که هم کاهش هزینه‌های عملیاتی و هم تغییر تجربه مشتری را هدف قرار می‌دهد.

این بیماری همه‌گیر یک تلنگر بزرگ برای شرکت‌ها بود، که بر نیاز فوری به دیجیتالی کردن فرآیندهای سازمان تأکید کرد و شرکت‌ها را برای تحول دیجیتال تحریک کرد. طبق نظرسنجی گارتنر 70 درصد از مدیران می‌خواهند سازمان خود را دیجیتالی‌تر کنند.

سازمان‌ها به نوعی بین دو خواسته گیر کرده‌اند. یکی این که آن‌ها باید تحویل محصول خود را تسریع کنند. آن‌ها باید تجربیات برتر مشتریان و کارکنان را ارائه دهند. از سوی دیگر، بودجه‌های محدودی دارند.

سه ضرورت برای تحول دیجیتال وجود دارد

  • یکی در اطراف سرعت است. چگونه کالایی را که تحویل می‌دهید سریع‌تر و با کیفیت بسیار بالاتر تحویل می‌دهید؟ چگونه آن را اندازه‌گیری می‌کنید و چگونه در طول زمان بهبود می‌دهید؟
  • دومی هوش است. چگونه برخی از کارهایی را که امروزه دستی هستند، یا مردم مشغول انجام آن‌ها هستند، خودکار می‌کنید و در اینجا از فناوری‌هایی مانند یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، ابراتوماسیون و غیره استفاده می‌کنید.
  • سوم تجربه است، زیرا این تحول باید برای مشتریان نهایی شما قابل مشاهده باشد. در غیر این صورت، آن‌ها نمی‌دانند که شما حتی این کار را کرده‌اید.

برای مثال پیتزای دومینو به دلیل استفاده از تجربه مشتری از رقبای خود بهتر عمل می‌کند. وقتی امروز پیتزای دومینو را به صورت آنلاین سفارش می‌دهید، می‌توانید ببینید که پیتزا کجاست، شاید آماده شده باشد و شاید در راه است و می‌توانید این کار را از طریق تلفن، از طریق متن، از طریق وب انجام دهید.

استفاده از هایپر اتوماسیون در کسب‌وکار

بنابراین این یک تجربه عالی است که باعث می‌شود بخواهید پیتزای بیشتری با دومینو بخرید. اگر به عملکرد سهام آن در سه سال گذشته نگاه کنید، آنگاه پیتزای دومینو تقریباً قیمت سهام خود را دو برابر کرد. بنابراین می‌توانید ببینید که چگونه چیزی مانند تحول دیجیتال که تجربه برتر را به مشتریان به‌عنوان یک عاشق پیتزا ارائه می‌کند، می‌تواند تفاوتی را برای شرکت ایجاد کند و باعث رشد چشمگیر آن‌ها در سه سال گذشته شود.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

بنابراین، تبلیغات زیادی در مورد هایپراتوماسیون و اتوماسیون فرآیند رباتیک، به ویژه، به عنوان یک دروازه وجود دارد. هایپراتوماسیون را چگونه تعریف می‌کنید؟ چگونه کار می‌کند؟ و انواع فناوری‌های مورد نیاز چیست؟

هایپر اتوماسیون در کسب‌وکار

اجازه دهید نمونه‌ای از فرآیند وام را در نظر بگیریم. اگر این فرآیند را به پایان برسانیم، به راحتی می‌توانم به اشتراک بگذارم که چگونه هایپراتوماسیون می‌تواند به آن‌ها کمک کند. به عنوان مثال، تعامل با یک مشتری می‌تواند از طریق یک عامل مجازی انجام شود. بنابراین شخص متقاضی می‌تواند با استفاده از گوشی تلفن همراه یا مرورگر وب، از یک نماینده مجازی سؤالات زیادی دریافت کند که همه مسائل مربوطه را از او می‌پرسد و  تمام اطلاعاتی را که برای وام نیاز دارند، جمع‌آوری می‌کند.

همچنین شامل ادغام با بسیاری از سیستم‌ها می‌شود. سپس هنگامی که پیشنهادها را مقایسه کردید، برای ارائه پیشنهاد مناسب به مشتریان، می‌توانید دوباره از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده استفاده کنید. همه این موارد را می‌توان با هایپراتوماسیون خودکار کرد. این یک فرآیند تجاری است که با هم پیش می‌رود که به آن بهینه سازی فرآیند و فرآیند کاوی گفته می‌شود.

بنابراین، ما یک فرآیند کسب و کار ابتدا به انتها داشتیم. سؤال این است که آیا می‌توانیم آن را بهینه کنیم؟ آیا ما همه اطلاعات درست را جمع‌آوری کردیم؟ چگونه تمام اطلاعات موجود در مسیر را دسته‌بندی کنیم؟ تنگناها چیست؟ بنابراین، گرد هم آوردن همه این موارد یک ابر اتوماسیون است.

چرا Hyper Automation یک استراتژی دیجیتال برتر برای سال‌های آتی خواهد بود؟

هایپر اتوماسیون با دسترسی به هوش مشترک که در آن انسان‌ها و فناوری در کنار هم کار می‌کنند تا بتوانند نقش‌های خود را به بهترین نحو انجام دهند، مزایای زیادی به کسب و کار ارائه می‌دهد. از آنجایی که کارمندان نیازی به انجام وظایف تکراری ندارند، می‌توان به آن‌ها آموزش داد که با ابزارهای اتوماسیون، هوشمندانه و با قصد کار کنند و آخرین اطلاعات کسب و کار و بازار را از طریق یادگیری ماشینی بیاموزند. آن‌ها همچنین می‌توانند نحوه تفسیر تصمیم‌گیری مبتنی بر هوش مصنوعی، یافتن راه‌حل‌های خلاقانه برای حل مشکلات و مشارکت بیشتر با تجارت خود را آموزش دهند.

هنگامی که هایپر اتوماسیون در کسب و کار شما گنجانده شود، به کاهش تلاش انسان با انجام کارهای زیاد در مدت زمان کمتر کمک می‌کند، خطر خطاهای انسانی را کاهش می‌دهد زیرا ماشین‌ها برای افزیش دقت فعال می‌شوند، کیفیت مشاغل را با حذف کارهای تکراری و طاقت‌فرسا بهبود می‌بخشد که منجر به افزایش بهره‌وری کارکنان و بازده بالاتر می‌شود.

قبل از هر پیاده‌سازی، شرکت‌ها باید فکر کنند و حوزه‌ها و فرآیندهایی را که در آن اتوماسیون واقعاً مورد نیاز است، شناسایی کنند. رهبران کسب و کار باید یک طرح تجاری تهیه کنند و بازگشت سرمایه را تخمین بزنند و البته به جای این که فکر کنند اتوماسیون کار آن‌ها را می‌گیرد، به پرسنل موجود آموزش دهند تا حداکثر استفاده را از اتوماسیون ببرند.

نرم افزار اتوماسیون اداری به معنای پایان کار منابع انسانی نیست. بلکه بیشتر بر نقش‌های مبتنی بر ارزش تمرکز خواهد کرد. ارائه‌دهندگان خدمات تجزیه و تحلیل داده می‌دانند که یادگیری ماشینی به کسب و کارها کمک می‌کند تا با رقبا همگام باشند. الگوریتم‌های یادگیری ماشینی می‌توانند الگوهای داده‌ها و روندها را به‌‌طور مؤثرتری شناسایی کنند.

این فناوری می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری، صرفه‌‌جویی در زمان و کاهش هزینه‌ها شود. همچنین با حذف خطاهای انسانی احتمالی، خدمات اتوماسیون را بدون دردسر می‌کند. این برنامه برای همه راه‌حل‌های مدیریت محتوا، سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی و شرکت‌های دارویی که آزمایش‌های بالینی انجام می‌دهند، شرکت‌های حقوقی، شرکت‌های بیمه، دفاتر فروش از راه دور و هر صنعت دیگری که هر روز تعداد زیادی فرم را پردازش می‌کند بسیار مفید است.

اشتراک گذاری :