مدیریت فرآیند کسب و کار یک سیستم مدیریتی است که هدف آن بهبود عملکرد سازمان از طریق بهینه‌سازی فرآیندها، مدیریت مناسب و حفظ آن دسته از تغییرات فرآیند است که در جهت بهبود انجام شده است. در حال حاضر دنیای تجارت به سرعت در حال تغییرات و در هر حوزه‌ای رقابت در حال افزایش است و بازار نسبت به اشتباهات تحمل کمتری دارد.

آینده مدیریت فرآیند کسب و کار

مدیریت فرآیند کسب و کار یا BPM باعث می‌شود مشاغل به تکامل خود ادامه ‌دهند و روندها و جریان مدیریتی مشاغل نیز تکامل یابند. اکنون این امکان وجود دارد و تا سال‌های بعد BPM تقریباً برای همه مشاغل صرف‌نظر از اندازه، درآمد و تعداد کارمندان مقرون‌به‌صرفه و در دسترس خواهد بود.

این اتفاق خوبی است، زیرا BPM یک فرآیند کسب‌وکار است که برخی از مشاغل کاملاً به آن احتیاج دارند. در آینده تقریباً همه مشاغل به BPM احتیاج دارند و BPM و ابزارهای مربوط به آن که مهم‌ترین آن، نرم‌افزار BPMS است واقعاً برای آن‌چه تحول دیجیتال می‌نامند، متناسب است. BPM در سال‌های آینده پیشرفت بیشتری خواهد کرد. بنابراین باید بخشی از برنامه کسب‌وکار سال آینده شما باشد.

BPM

در نسل بعدی کسب و کارها، BPM  و نرم افزار BPMS بستر اصلی اجرای فرآیندها خواهد بود. در حال حاضر نرم افزار BPMS برای پشتیبانی از فرآیندهای پیچیده و نیازمند تغییرات مداوم، توسعه یافته است. BPM در این مسیر حرکت خود را ادامه خواهد داد و قابلیت‌های متنوعی برای پشتیبانی از کارهای پویا و نیازمند همکاری سازمانی، از جمله تجزیه و تحلیل فرآیندها، مدیریت محتوا، بهبود تجربه مشتری و بهبود عملکرد و تجربه منابع انسانی و سایر فعالیت‌ها و فرآیندهای سازمانی فراهم می‌کند.

دلایل برای راه‌اندازی BPM و BPMS

انعطاف‌پذیری برای مقیاس‌پذیری کسب‌وکار ضروری است

اگر فرآیندهای کسب‌وکار شما به سادگی انتظارات شما را برآورده نمی‌کنند یا اندازه و سهم کسب‌وکار شما را کاهش می‌دهند، رشد کسب و کار شما متوقف می‌شود و این در دنیای تجارت پرسرعت که امروز در آن زندگی می‌کنیم بسیار بد است. برای اطمینان از این که اولویت اصلی شما، تحول دیجیتال سازمان است، می‌توانید BPM و نرم افزار BPMS را به کار بگیرید تا فرآیندهای کسب‌وکار و گردش کار را متناسب با ابعاد سازمان خود انعطاف‌پذیر نگه دارید.

منظور از انعطاف‌پذیری دقیقاً چیست؟ انعطاف‌پذیری توانایی کاربران برای پیاده‌سازی نرم‌افزار و ابزارها در کل سازمان برای تغییر گردش کار برای حداکثر اثربخشی است. این رویکرد BPM است و مقیاس‌پذیری یکپارچه را در سراسر سازمان تضمین می‌کند. نیاز به انعطاف‌پذیری ابزارهای مدیریت فرآیند کسب‌وکار در سال آتی و بعد از آن بیشتر خواهد شد. اگر هنوز از BPM استفاده نکرده‌اید، سال آینده شاید لحظه‌ای باشد که کسب‌وکار شما منتظر آن است.

همکاری نیروی انسانی سازمان در اولویت قرار دارد

مشاغل مانند قبل در یک مکان واحد مستقر نیستند. آن‌ها اغلب در سراسر جهان پخش می‌شوند. همه آن‌ها تیم‌های متخصص در صنعت خود هستند که توانایی حضور در هر مکان و ارتباط با تیم‌های دیگر در کسب‌وکار را در هر زمان دارند. با این حال اطمینان از کارایی و بهره‌وری ۱۰۰ درصدی نیروی انسانی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. اما با مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار، جنبه‌های چالش‌برانگیز داشتن یک نیروی کار مؤثر به سرعت از بین می‌رود. BPMS فرآیندها و گردش کار را به صورت خودکار مدیریت می‌کند، وظایف هر کس را در اختیارش قرار می‌دهد و همه اطلاعات لازم برای انجام مسئولیت‌ها را در اختیار عناصر درگیر در یک فرآیند از جمله نیروی انسانی سازمان، پیمان‌کاران و فریلنسرها قرار می‌دهد.

گردش کار
گردش کار

 

پایش و رصد فرآیندها و اطلاعات مربوط به آن برای موفقیت BPM در آینده مهم است:

داده‌های مدیریت فرآیند کسب وکار نیاز به پیگیری و بررسی مداوم دارند. این همان چیزی است که توسعه‌دهندگان BPM در سال بعد با جدیت بیشتری روی آن کار خواهند کرد تا بتوانند از تجزیه و تحلیل اطلاعات برای شناسایی نقاط بهبود کسب و کارها استفاده کنند. چرا این مهم است؟ وقتی کسب‌وکار داده‌های تولید شده در فرآیندها را تحلیل می‌کنند، می‌توانند از این تجزیه و تحلیل برای تصمیم‌گیری سریع در شرایط خاص کسب‌وکار، کاهش هزنیه‌ها و بهینه‌سازی در صورت لزوم استفاده کنند.

به عنوان مثال تجزیه و تحلیل در زمان درست می‌تواند خطاهای فرآیندی را شناسایی کرده و از آن‌ها جلوگیری نماید. همچنین باعث شفافیت مسائل مالی و ارزیابی سازمانی می‌شود. این تجریه و تحلیل اطلاعات نقش بیمه را برای سازمان ایفا می‌کند.

یکی از اجزا اصلی یک نرم‌افزار BPMS مناسب برای هر سازمان دشبورد BAM است. استفاده از نمای گرافیکی این دشبورد به مدیران سازمان این امکان را می‌دهد تا در یک نما به سادگی از وضعیت سلامت فرآیندهای سازمان خود آگاهی پیدا کنند و در صورت نیاز با استفاده از این اطلاعات سریع‌تر بهترین تصمیم را اخذ نمایند.

BPM و ‌BPMS ابزاری برای همراهی شبانه‌روزی با مشتریان است

در عصر دیجیتال و رقابتی امروز، قابلیت دسترسی در هر زمان، برای کسب و کارها حیاتی است. ما در مورد گستردگی استفاده از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها در یک کسب و کار صحبت می‌کنیم. نرم افزار BPMS می‌تواند به سازمان شما در جهت دسترسی سریع‌تر به وظایف و در دسترس مشتریان بودن، کمک کند.

قابلیت استفاده از BPMS در تلفن‌های هوشمند و یکپارچگی با ابزارهای خدمات مشتریان که قابلیت استفاده در تلفن‌های هوشمند را دارند، به شما در جذب آن گروه از مشتریان که استفاده از تلفن‌های هوشمند دارند، کمک می‌کند.

دورکاری کارکنان یکی از فاکتورهای انتخاب ایشان برای محل کار خود است. قابلیت استفاده از BPMS در تلفن‌های هوشمند به کارکنان سازمان این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به حضور در پشت میزهای خود، در هر کجا بتوانند به اطلاعات و وظایف خود دسترسی داشته باشند. این موضوع باعث افزایش رضایت و بهبود تجربه و توانمندسازی کارکنان می‌شود.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

 

افزایش کارایی کسب و کار
افزایش کارایی کسب و کار

کسب‌وکارها همیشه در حال رشد هستند و مدیریت فرآیند کسب‌وکار می‌تواند کمک کند تا سازمان شما در حال رشد باقی بماند و پیشرفت خود را حفظ کند. می‌توان با استفاده از BPM، استراتژی سازمانی و شاخص‌های کلیدی عمکرد (KPI) سازمان را با معیارهای مشخص اندازه‌گیری کرد. این امر به شما کمک می‌کند تا تصویری بهتر از سازمان خود، نحوه انجام شدن کارها و نقاط قابل بهبود داشته باشید.

درنتیجه پیاده‌سازی BPM و نرم افزار BPMS در فرآیندهای کسب‌وکار و گردش کار شما بسیار مهم است. دانستن روش‌هایی که برای کسب‌وکار شما کار می‌کند نیز مهم است. استفاده از تجربیات شرکت‌های ارائه کننده ‌BPMS می‌تواند به شما در تحقق اهداف استراتژیک و کسب رضایت مشتریان، کمک کند.

 

مقاله‌های مرتبط با مدیریت فرآیند کسب و کار:

هفت پرسشی که هر تحلیلگر کسب و کار در مورد مدلسازی BPMN می‌پرسد؟

نرم افزار BPMS چگونه به کاهش هزینه‌های سازمان کمک می‌کند؟

چرا آموزش مدل سازی فرآیند با استفاده از BPMN مهم است؟

نمودار RACI در مدیریت فرآیندهای کسب و کار

BPMS و اتوماسیون فرآیند های دیجیتال

مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM)

بهبود فرآیند چیست؟

 

درخواست دموی نرم افزار BPMS دیدگاه

فرم درخواست دموی نرم‌افزارهای دیدگاه
فرم درخواست دموی نرم‌افزارهای دیدگاه

 

اشتراک گذاری :